Avatar billede soylant Nybegynder
17. september 2005 - 10:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm Thinkpad

Hej allesammen

Det var lidt svært at finde et sted hvor det her spørgsmål passede ind, så nu smider jeg det her.
Jeg har en IBM thinkpad som jeg bruger mit arbejde hvor jeg har en docking station hvor jeg bar smider den i og bruger så den skærm, tastetur og mus der på arbejdet, nu er problemet at den anden dag gik den bare død, jeg er bare helt sort skærm og det er ligegodt om den sidder i docking eller ikke, når jeg tænder den kommer der godt nok lys i alle lamperne som der plejer at gøre der kommer bare ingen billed, og det lyder også til at div. drev spinder op, så jeg tror nok BIOS poster som den skal, det jeg selv er kommet frem til er hvis det var skærmen skulle der stadig være billed på den anden skærm når den er i docking stationen, hvis det var cpu'en ville den jo ikke poste, hvis det var ram ville den jo også komme med billed, kan det være grafikkortet?
har virkelig brug for hjælp, var nødsaget til at tage disken ud og bruge en konverter så kunne sætte den i min stationære pc og få fingrer i min dukomenter så disken virker også perfekt... nogen der har et bud på hvad det kan være???
Avatar billede soylant Nybegynder
17. september 2005 - 10:51 #2
hvofor linket til min konto????
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2005 - 10:54 #3
Tag den ud af dockingen, fjern batteriet
Find en lille skruetrækker eller anden lille ting, der kan trykke et par "clips" ned ved keyboardet.
Nederst på tastatureret (kan ikke huske hvilke taster) men i hver sin side, er der 2 fordybninger hvor du kan trykke en clips ned og vippe tastaturet op.
Nå det er vippet op, vil du i højre hjørne se et lille batteri, som du prøver at afmontere i et minut eller to.
Montere det hele igen og start maskinen op, den vil nu checke CMOS og tid osv.
det siger du ja til at gemme og nu skulle den gerne virke igen (forhåbenlig)
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2005 - 10:57 #4
soylant > når huset linker til din konto, så er det fordi du har masser af åbne spørgsmål - som du ikke har svaret på eller lukket.
Vi yder ikke SÅ stor hjælp i den slags tilfælde, hvis du forstår ;)
Avatar billede soylant Nybegynder
17. september 2005 - 11:01 #5
okay...sorry det kan jeg godt se, jeg skal få ryddet op i det med det samme... det beklager jeg
Avatar billede soylant Nybegynder
17. september 2005 - 11:10 #6
tusind tusind tak for hjælpen haverslev, er virklig utrolig glad for det her, det hele virker bare nu og kører som det skal, ligger du et svar så du kan få dine point og så skal jeg gå igang med at få lukket alle de åbne svar jeg har liggende og igen det beklager jeg
Avatar billede huset Praktikant
17. september 2005 - 11:12 #7
Kanon feedback soylant :D
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2005 - 11:18 #8
soylant > takker også for feedback og glad for at kunne hjælpe.
PS: jeg har oplevet det samme på nogle ældre TP380 /TP390 maskiner.