Avatar billede icecube Nybegynder
16. september 2005 - 17:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværks printing med kode

Godaften.

Mit problem består i, at jeg har et netværk med 20 computere der alle skal have adgang til en hovedcomputer. For at folk ikke bare kan gå ind og rode har jeg sat en adgangskode på gæstebrugeren, så når folk eksempelvis skriver \\pc01 i adresselinjen bliver de bedt om en kode. Hvilket også er fint nok. Problemet er bare, at når jeg sætter den kode på kan ingen af de andre computere på netværket printe gennem den printer der er delt på pc01 - dvs. den computer hvor jeg har sat kode på gæstekontoen. Så derfor er mit spørgsmål; hvordan giver man tilladelse til at printning er okay, uden at fjerne koden. Kan man angive et password når man printer ud?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 21:13 #1
du kunne jo lade gæste kontoen være som den er uden kode.
derefter bruge en anden konto (oprette en) som har adgang til dit share, og fjerne adgangen fra gæsten.
du kan også sætte rettigheder på din printer, og vælge hvem der skal have adgang, f.eks "alle/everyone"
Avatar billede icecube Nybegynder
17. september 2005 - 12:48 #2
Og, hvorhenne af kan jeg angive delings rettigheder til Gæste kontoen? :) samt rettigheder for min printer...
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 17:49 #3
hvilken windows version bruger du ?
i windows2000 og xp, markerer du folderen som er delt, og vælger "egenskaber", "deling", "tilladelser" hvis du kører ntfs kan du også have rettigheder på selve filerne under "sikkerhed" samme mulighed findes på printerens deling.