Avatar billede htmlkongen Novice
16. september 2005 - 15:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indstallerer jeg XP på min 2000 pro?

Jeg har ikke noget CD ROM drev i min bærbare og den har ingen printerport eller andre udgange bortset fra USB.

Hvordan indstallerer jeg XP på den? Kan man gøre det via USB ved at kopiere min XP CD til mit USB stik? Det er på 1 GB...

Ellers hvordan gør jeg?
Avatar billede japping Nybegynder
16. september 2005 - 15:06 #1
Du sætter et eksternt drev til din USB, sætter BIOS'en op til at starte fra dette drev og installerer Windows derfra.

Lån et USB CD/DVD drev af en bekendt. Hvis du bor nær Nordsjælland kan du låne mit.
Avatar billede htmlkongen Novice
16. september 2005 - 15:12 #2
Og det eksterne drev kan godt være min USB, right?

Hvordan kommer jeg ind i BIOS'en ? Del virker ikke, heller ikke F5, F2 eller F8 ? Hvad gør jeg så ? Det er en ret speciel bærbar :S
Avatar billede kourosh Nybegynder
16. september 2005 - 15:14 #3
Du kan kopie win xp cd på din USB stik og kopier det til din bærbar, hvis du har en anden partition i det. Du kan også dele din hardisk til 2 partition med fx. partition magic. når du kopier det der, så kan du installere det.
Avatar billede japping Nybegynder
16. september 2005 - 17:42 #4
BIOS: Prøv lige med "Insert" eller "Delete" knapperne.

Jeg ved ikke om du kan kopiere Win XP ?
Avatar billede htmlkongen Novice
17. september 2005 - 21:53 #5
Jeg kan slet ikke komme i dossen at all? Har prøvet alle knapper. I BIOS ser det IKKE ud til at jeg kan boote op på USB ...

Hvad gør jeg lige? Jeg har kopieret XP til USB stikket
Avatar billede kourosh Nybegynder
17. september 2005 - 23:36 #6
har du en partition eller flere?
hvis du har flere, kopier win xp til den partition som win2000 er ikke installeret.
kør win xp installation fra din disk
Avatar billede htmlkongen Novice
18. september 2005 - 10:32 #7
Nej jeg har ikke flere partioner. Jeg kan ikke komme ud i dossen. Hvordan gør jeg det?? Har prøvet DEL, Delete, Ins, F5, F2 F8 mm. Man kan da ikke undgå at have dos, right? Styresystemet er på engelsk
Avatar billede htmlkongen Novice
18. september 2005 - 14:58 #8
Japping>> I Bios under BOOT PRIORITY har jeg sat den til FDD >> HARDDISK >> CD-ROM

Men den booter ikke op fra USB

Hvad skal jeg gøre nu?
Avatar billede htmlkongen Novice
27. september 2005 - 14:33 #9
Smid svar hvis i vil ha point.. ;)
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2005 - 12:53 #10
Mange tak for hjælpen :) Jeg åbner bare et nyt spg hvis du vil ha point Japping :)