Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 14:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse fra cd/dvd og daemontool

Hjæælp...
Jeg kan 90% af gangene jeg starter min maskine op, ikke læse fra mit dvddrev eller deamontool "drevet" den siger der ikke er nogen skive i...
Men jeg kan uden problemer brænde både cd'er og dvd'er.
Jeg har prøvet at installere nye aspi drivere (http://www.sikkopi.dk/aspi.htm) men det hjælper ikke.
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 16:13 #1
Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 16:29 #2
Det virkede ikke...
Jeg kan uden problemer se drevene, men kan ikke se indholdet af diskene.
Iflg enhedshåndteringen virker alt som det skal..... fatter det ikke
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 16:40 #3
du ka prøve at fjerne det fysiske drev og genstarte maskinen og la windows finde det igen , daemon tools er en anden historie kig her http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/daemonhelp.php?helppage=4#uninstallation
Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 16:47 #4
Jeg har prøvet at fjerne drevet fysisk...
Problemmet opstår samtidigt... dvs de dage hvor drevet virker, virker deamon også..og omvendt...
Har også haft deamon afinstalleret
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 20:17 #5
sq det være system drivere der er i stykker ka du prøve dette:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 21:34 #6
jaaa, den finder vist noget den gerne vil rette, meeen den kan jo ikke læse fra drevet :(
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 21:50 #7
går udfra at hardwaren er iorden/tjekket ? kabler etc... hvis problemet er opstået for nygeligt ku systemgendannelse måske være en mulighed ?
Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 22:15 #8
hardwaren er iorden(testet i anden maskine).
. Ved ikke helt hvornår det er sket... kunne godt være en lille måned... det mest mærkelige er at det virker engang imellem..(???)
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 22:27 #9
ja det er jo det sværste ved "periodiske fejl" der er jo en del af faktore der ka spille ind alá, er det når bestemte programmer kører/blir loaded , er det rækkefølgen af programmerne når de blir loaded...

har du prøvet at starte windows op uden start af programmer du har installeret ?
en "ren start" forklaring her , http://support.microsoft.com/kb/310353/da
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 22:28 #10
hvis du prøver den "rene start" er det nok en go idé at ta maskinen af nettet..
Avatar billede gratis Nybegynder
16. september 2005 - 22:46 #11
hvad står der i din logbog ? | Kontrolpanel | Administration | Logbog |
Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 23:21 #12
hmmm ok...... nu ved jeg sq ikke om jeg skal grine eller græde... efter "ren" opstart har jeg haft maskinen rebootet 3 gange, og alle gang hvor dvd drevet har virket meeen problemet sidder stadig fast i daemon.

Det står ikke rigtig noget brugbart i loggen..
Prøver lige af reinst. daemon
Avatar billede dimmu Nybegynder
16. september 2005 - 23:32 #13
aaarrggg... har nu afinst. deamon, genstartet, og nu virker dvddrevet ikke igen...
damn jeg overvejer en format c:... :(
Avatar billede gratis Nybegynder
17. september 2005 - 02:24 #14
ja det ka jeg sq godt forstå :| prøv at kigge på denne forklaring ang. at ryde Daemon Tools helt ud af systemet http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=49846&hl=sbartholome
Avatar billede gratis Nybegynder
17. september 2005 - 02:40 #15
Avatar billede dimmu Nybegynder
23. september 2005 - 18:22 #16
Så er dig tilbage....
Det virkede heller ikke.
Det er vist ikke andet er gøre end en reinstallation af xp    ØV
Avatar billede dimmu Nybegynder
23. september 2005 - 18:22 #17
Så er JEG tilbage...
Avatar billede dimmu Nybegynder
19. februar 2007 - 22:57 #18
lukket