Avatar billede p43000mhz Nybegynder
14. september 2005 - 20:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

progs til fejlfinding af gfx

hej jeg har købt et radeon X800XL og der er probæemer med det...meningen er at det skal sendes tilbage hvor jeg købte det men jeg vil se om jeg ikke kan undgå det hvis i kunne give mig nogle programmer til at teste om der er fejl ved mit kort.
jeg har oplevet at den nogle gange slukker og at jeg ikke kunne gensrate computren uden at skulle lade den stå slukket i 10 eller mere for at kunne genstarte...det blev så løst ved at instalere en omega driver.
og den har heller ikke slukket siden.
en anden ting er at der er flimmer når jeg starter op altså før den er bootet ind i wondows.
så hvis i har nogle programmer så jeg kan etste om der skulle være nogle bad sector eller sådan noget i den stil så ville jeg være taknemmelig.

På forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
14. september 2005 - 20:25 #1
Det med flimre inden den er bootet op har jeg også oplevet.. det var/er min skærm som er problemet der og ikke kortet.
Avatar billede huset Praktikant
14. september 2005 - 20:25 #2
du kan da teste det med benchmark
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
14. september 2005 - 20:27 #3
ja det giver mig en score men fortæller mig ikke om der er noget galt med kortet ...jeg har kørt den gennem 3dmark 05  og der fik jeg 4303 men det fortæller mig jo ikke om der er noget galt med kortet...og med hensyn til det flimmer så er det ikke slærmen for jeg har 2 skærme sluttet til og de gør det begge 2 samtidig...
Avatar billede kenp Novice
14. september 2005 - 20:28 #4
jeg har kun problemerne på 1 skærm hos mig.. (efter hvad jeg husker) men den gør det så kun med et bestemt grafikkort (som ikke fejler noget)

Tror det er noget med opdateringsfrekvensen under boot op som er problemet.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
14. september 2005 - 20:32 #5
ja har jeg nemlig også tænkt på...for der er ikkke noget galt med mit Geforce fx5600xt og jeg kunne satme mærke et kraftigt performance boots den gang jeg skiftede til mit nye kort :P...
,en "huset" de der benchmark?...hvad er det for nogle? nævn nogle navne så er du en flinker en :D
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 08:03 #6
Mente de kendte 3Dmark
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
15. september 2005 - 18:03 #7
jamen huset?....det er jo kun til at se hvor meget ens kort giver...det fortæller mig jo ikke om der er en skade på mit kort?
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 18:04 #8
Korrekt, men disse test/benchmark belaster jo kortet max. Derfor ser du om det går ned pga dette.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
15. september 2005 - 19:35 #9
nå men det gør det ikke og tror sq heller ikke der er fejl aligevel...efter jeg har instaæeret omega driveren så kan jeg genstarte og den slukker ikke...og flimer under opstart tror jeg bare er noget snisk snask som kommer af opdaterings hastighed når den ikke er inde i windows eller sådan noget...
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 21:09 #10
så kan du lukke her?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
16. september 2005 - 15:24 #11
yeos