Avatar billede dhans Nybegynder
12. september 2005 - 09:46 Der er 4 kommentarer

Udskrift i Acess Database

Jeg har en database hvor der bliver intastet i en formular,
jeg vil gerne have at når de er færdig med at indtaste og vil udskrive,så trykker de en knap og den ved selv at det kun er den sidste formular den skal udskrive den skal bruge en rapport,
når de i dag udskriver skal de lukke formularen trykke på den udskrift knap som peger på den Udskrift rapport,
hvordan laver jeg at når de trykker på den knap på formularen så ved den at den skal gå ned i en raport udskrive kun den formular de lige har skrevet??
Avatar billede -anders- Juniormester
12. september 2005 - 09:59 #1
Denne forudsætter at der et et unikt ID på formularen (posten), samme ID skal så være på rapporten. Neddenstående skal så skrives på knappen ved klik.

'Gemmer posten
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
'Udskriver den aktulle post til rapporten
DoCmd.OpenReport "NavnPåRapport", acViewNormal, , "ID = " & Me!ID
Avatar billede -anders- Juniormester
12. september 2005 - 10:04 #2
For at kunne udskrive en aktuel post er det nødvendigt at posten kan identificeres unikt, i eks. er det et felt ID, dette skal naturligvis tilpasses dit eget feltnavn med ID'et
Avatar billede dhans Nybegynder
13. september 2005 - 21:09 #3
Når den printer så udskriver den alt det som er i Tabellen, den skulle kun udskrive den sidste indtast tabel via en Rapport..
Avatar billede -anders- Juniormester
14. september 2005 - 09:03 #4
Hvis du mener at udskrive den sidst indtastet post burde koden virker, men det skal køres ved klik på en knap i din formular, men som skrevet her 12/09-2005 10:04:36, er det vigtigt at identificere den sidst indtastet post unikt