Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 12:35 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Radeon slukker? Varme?

Hej jeg har her for nogle dage siden instaleret mit nye Radeon X800XL og jeg har så¨set at nogle gange så laver de nogle små vandrette streger men det er kun under opstart.
så var jeg ved LAN hos naboen igår og den slukkede bare pludslig imens vi spillede warcraft III med at på high self.
den slukkede 2 gange måske også flere men det kan jeg ikke huske :D
Avatar billede udvikler Nybegynder
11. september 2005 - 12:45 #1
Slukker den kun når i spiller spil ?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 12:46 #2
den har faktsik også gjort det hvis den bare står på desktop et stykke tid...det har den også gjort et par gange (uden load self)
Avatar billede udvikler Nybegynder
11. september 2005 - 12:51 #3
Hmm, okay. Grunden til at den gør det mens du spiller warcraft er at spillet et "tungt" og gør computeren varm. Hvis dét sker så slukker den. Den skal jo også have en pause ligsom os mennesker :)

Men jeg ved ikke hvorfor den slukker mens den bare står uden at du gør noget.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 12:54 #4
Ved godt at det er noget med belastning men lige meget hvor meget belastning så skal den stadig ikke bare slukke...og jeg spiller fint battlefield 2 som er MEGET mere krævende...jeg har også fået en ny PSU i hvis det har betydning (chill Inovation 450 Watt) og jeg har problemer med at den ikke altid kan genstarte den står bare og kører uden at skærmen tænder...
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 13:22 #5
HALLO?! ikke nogen som der kan hjælpe mig?!
Avatar billede edvardj Novice
11. september 2005 - 13:32 #6
jeg er STENSIKKER på at du skal have fat i en større blæser til dit grafikkort
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 13:34 #7
så skal jeg vel have fat i den artic colling ting og sætte den på som jeg aligevel fatter nada af...så putter jeg for lidt eller for meget kølepasta på og så er det gfx til 2500 ødelagt...er der ikke andet jeg kan gøre?
Avatar billede udvikler Nybegynder
11. september 2005 - 14:21 #8
Det kan umuligt være blæseren. Det var derfor jeg startede med at spørge om det kun sker når han spiller tunge spil. Men når han efterfølgene siger at den nogle gange slukker uden at han overhovedet gør noget, så kan det altså ikke være blæseren! :)
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 14:23 #9
i er nød til at hjælpe mig for ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre...jeg er jo nød til at vide om jeg skal have retuneret kortet eller hvad jeg skal gøre..
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2005 - 17:20 #10
Har nu læst dette 5 gange og kan ikke dekode det: "den slukkede bare pludslig imens vi spillede warcraft III med at på high self"

Hvad betyder det?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
11. september 2005 - 17:23 #11
undskyld :D
Det betyder at jeg var til lan hos naboen og så imens vi sidder og spiller warcraft III så slukker musiken og skærmen...men computeren står stadig og tørner med fuld knald på bæser og cpu...så er jeg nød til at lade den stå i 5 min inden jeg starter igen... alt dette sker så en gang mere...men det er som om at kortet bare står af..
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
12. september 2005 - 00:04 #12
Jeg har samme problem med mit "gamle" grafikkort, det er et ti4200 og det står af i alle spil pludselig, for 5-6 måneder siden kunne det køre world of war nu kan det jo næsten ikke engang kører settlers 1 uden alt går i sort og jeg skal genstarte. (jeg spiller ikke spil mere pga det, så er også meget interesseret i hvad i kommer frem til) Mit kort bliver MEGA varmt
Avatar billede mrrius Nybegynder
12. september 2005 - 13:08 #13
Når du siger den slukker bare , selv om du ikke rører computeren , så vil jeg meget gerne vide , om F.eks warcraft III kørte i baggrunden?

I hvertfald må du nok åbne computeren , bare for at se om du har støv på dine køleplader til grafikkortet , og cpu'en.
Jeg kunne godt tænke mig at vide temperaturen på grafikkortet , og cpu'en, når den bare slukker( cpu temp kan du se i bois når du starter den op efter selv slukning)

Du kan have nogle harddisk kabler , som liger inde i kabinettet , som liger på en måde , så de stopper for luft gennemstrømningen.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
12. september 2005 - 13:46 #14
Temperaturer
Motherboard    29 °C  (84 °F)
CPU    26 °C  (79 °F)
GPU    52 °C  (126 °F)
GPU Hukommelse    37 °C  (99 °F)
SAMSUNG SP0802N    11 °C  (52 °F)
Seagate ST340016A    20 °C  (68 °F)

Køle Ventilator
CPU    3013 RPM
Chassis    2824 RPM
GPU    3267 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne    1.57 V
+3.3 V    3.25 V
+5 V    4.87 V
+12 V    11.73 V
+5 V Standby    4.87 V
GPU Kerne    1.46 V
GPU Vcc    3.27 V
GPU AGP VDDQ    1.54 V
GPU FB VDDQ    2.36 V

disse temperaturer er når min com er idle og nej jeg havde ikke warcraft i bagrunden...jeg var bare gået ud for at æde sammen med de andre og da jeg kom tilbage igen så havde den gjort det med at slukke selvom selve comen stadig stod og brumede...har også en ide om varme ...men så aligvel..
jeg laver lige nogle billeder af min com så du kan se...der er ikke en fandens masse plads...
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
12. september 2005 - 15:45 #15
så hjælp mig dog!....jeg kan ikke få de billder for jeg kan ikek finde en driver til mit webcam...
Avatar billede udvikler Nybegynder
12. september 2005 - 17:32 #16
Rolig menneske :)

Du for ingen hjælp ved at stresse og begynde at råbe vel ?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
12. september 2005 - 18:41 #17
jamen jamen...nu bliver mit topic snart flyettet til næste side og så er der ingen der ser det...jeg vil så gerne have et hurtigt svar fordi så kan jeg benytte mig af den 14 dages returet...
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
12. september 2005 - 19:30 #18
se selv der sker ikke en skid her...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2005 - 19:31 #19
gpu temp er for høj til idle.
Byt kortet.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
12. september 2005 - 19:33 #20
sikker...jeg har snakket med nogle andre steder som siger at de kører med 60-70-80 grader? altså med load?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
12. september 2005 - 20:06 #21
er der andre som kan give mig et billigere bud for skal jeg sende det tilbage så tager de 250 kr i timen for at teste det og så finder de sikkert ingen fejl og så skal jeg betale faragnten og regningen på den timelæn der gik med at teste...burde der ikke være en eller anden garanti på sådan noget så de selv betaler når der er en defekt ved kortet?!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2005 - 21:03 #22
"burde der ikke være en eller anden garanti på sådan noget så de selv betaler når der er en defekt ved kortet?!"
Hvis kortet er defekt koster det dig ikke noget, hvis der stadig er garanti på tingen.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. september 2005 - 14:33 #23
Kan det tænkes at du har en for lille strømforsyning? Jeg vil tro du skal bruge omkring 400w strømforsyning.
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
14. september 2005 - 15:29 #24
til det formål købte jeg en chill inovation 450 watt til 700kr
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2005 - 13:23 #25
Det er ikke mens den er belastet, det er heller ikke for lidt strøm , kan det tænkes at du har kommet til at downloade en screensaver? Det kan være det er den der gør det...
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
26. september 2005 - 18:45 #26
tror bare at jeg skla geninstalere mit windows....for skiftede fra et Geforce Fx5600XT