Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 09:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mine spil lagger på en sjov måde

Når jeg prøver at spille spil som fx halo eller counter strike source, så lagger det helt vildt, men når man (inde i spillet ) kigger op i luften, så lagger det lige pludseligt ikke mere??? så kan jeg sagtens gå rundt og skyde uden det lagger, så længe jeg kigger op mod himlen.... hæh mærkeligt ikke? men det hjælper jo ikke noget, for hvis man render rundt og kigger op mod himlen bliver man skydt :( .... :-D

hvad skal jeg gøre? min comp er athlon 2600,512 ram og geforce fx 5200, så det brude kunne klare det. nogen ideer?

mvh god. ps beklager for de lave points, har ikke mere :(
Avatar billede trekkies Juniormester
11. september 2005 - 09:15 #1
Jeg går ud fra at du har Windows XP, prøv at installere denne driver:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2005 - 11:01 #2
Det er faktisk slet ikke så mærkeligt :)

Hvis du kigger op er der jo intet for grafikkortet at rendere - dvs. kortet skal så ikke arbejde.
Jeg vil mene FX5200 ikke er kraftigt nok til de spil.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 12:03 #3
Hejsa, jeg har allerede instaleret den driver du linker til, det er derfor det er mærkeligt at den gør det. Og jeg kan forsikre dig for at fx 5200 er kraftigt nok, jeg har selv haft spillet source før uden det laggede, men det var før jeg geninstalerede xp. men ok det forklarer det der med at når man kigger op lagger det ik.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 12:04 #4
kan iøvrigt spille doom3 uden det lagger så meget som i source og halo, og doom 3 kræver langt mere end de 2 andre så vidt jeg ved
Avatar billede trekkies Juniormester
11. september 2005 - 12:16 #5
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:07 #6
sådan har hentet og isntaleret, hjalp ik :(
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:29 #7
well
Avatar billede trekkies Juniormester
11. september 2005 - 17:30 #8
Du giver let op :)

Hvilken Directx bruger du?

Du kan finde ud af det sådan:
Start -> Kør... -> dxdiag
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
12. september 2005 - 03:12 #9
directx version: directx 9.0
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
12. september 2005 - 03:12 #10
og ja jeg giver let op :(:)
Avatar billede trekkies Juniormester
12. september 2005 - 07:54 #11
Den nyeste version af Directz er 9.0c, du kan hente den via Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede stoiss Nybegynder
12. september 2005 - 08:19 #12
Har du tjækket din fps ? ... vis det er cs:s

husk du skal binde din consol for at lave det..

kan tjæk cmdrate og rate. og cl_updaterate
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
12. september 2005 - 10:34 #13
Forstår ikke helt hvad du mener stoiss

Er igang med at hente den du linkede til
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
12. september 2005 - 10:34 #14
Validering blev ikke udført: Windows skal være aktiveret

ARGH