Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 06:27 Der er 10 kommentarer

min windows xp cd key virker ik

Jeg har lige instaleret windows xp og intastet min cd key, men når jeg starter op kommer den frem og siger 30 dage tilbage til aktivering.. og når jeg så intaster cd key'en siger den ugyldig produkt nøgle.... hvad sker der
Avatar billede boxer Nybegynder
11. september 2005 - 06:45 #1
Jeg har prøvet det samme efter at have geninstalleret et par gange.
Står der ikke et support telefonnr. du kan ringe til når du forsøger at aktivere?
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 07:24 #2
hmm nej det gør der ikke. men det kan da ikke være rigtigt at man skal til at ringe og alt muligt pis?
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. september 2005 - 07:31 #3
Du kan prøve at validere den her, og se hvad de siger, så er det muligt du slipper for den besked i fremtiden: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/ww/windows/default.mspx
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 09:06 #4
Validering blev ikke udført: Windows skal være aktiveret[0x80080219]

Hvorfor blev det ikke valideret?
Du skal aktivere Microsoft Windows XP, inden du kan udføre valideringen. Yderligere oplysninger om start af aktiveringsprocessen finder du i artikel 307890 i Knowledge Base. Hvis du vil have yderligere oplysninger om produktaktivering, skal du gå til artikel 302878 i Knowledge Base.
Vi håber, at du vender tilbage på et senere tidspunkt for at gennemgå valideringsprocessen igen, så du kan nyde godt af alle fordelene ved ægte Microsoft-programmer.

man kan ikke validere før man har aktiveret, og jeg kan ikke aktivere...
Avatar billede rebecca Novice
11. september 2005 - 09:23 #5
Software købt som Fuld Pakke Produkt (FPP) kræver aktivering. Software købt som OEM (præinstalleret på pc’en) kræver også aktivering; dog er softwaren ofte allerede aktiveret, når pc’en leveres fra forhandleren.

Kunder, som køber licenser gennem en Microsoft volumen licensaftale, skal ikke aktivere disse licenser. Microsoft er klar over virksomhedernes behov for at kunne købe og installere mange licenser af gangen og giver derfor disse kunder adgang til produkter, der ikke skal aktiveres. Kravet for at være kvalificeret til at blive volumen licenskunde er faktisk lettere end mange tror. Hvis du blot køber minimum 5 licenser, er du kvalificeret til en Open licensaftale.

Du kan aktivere dit produkt på to forskellige måder:

·          Internet: Tryk på Start, All Programs, Accessories,System Tools, Activate Windows.
Microsofts servere gennemfører aktiveringsprocessen og aktiverer produktet.

·          Telefon: Ring til Aktiveringscentret mellem kl. 7-22 på tlf.: 80 70 13 15.
En Microsoft medarbejder gennemfører aktiveringen og aktiverer produktet.

Afgørende produktaktiveringsoplysninger:

·          Installations-ID’et er unikt for hvert produkt og består af to komponenter:

1. Produkt-ID: Unik for den produktnøgle, som er brugt under installationen.
2. Hardware genkendelse: Ikke-unik repræsentation af pc’en.

·          Landet hvor softwaren installeres (kræves kun for Office XP produkter)

Valgfrie produktregistreringsoplysninger:

·          Navn, virksomhed og adresse

·          Telefon og e-mail

Aktiveringen er helt anonym og kræver ingen personlige oplysninger om brugeren. Aktiveringen tager under et minut, hvis den udføres over internettet, hvor det meste sker automatisk. Hvis aktiveringen udføres over telefonen, bliver du guidet gennem aktiveringsprocessen af en Microsoft-medarbejder, der yder support på det lokale sprog.

Produktaktivering er ikke en produktregistrering. Den eneste information, der kræves for at aktivere, er et installations-ID, som oprettes af softwaren, og i nogle tilfælde det land, hvor installationen foretages. Der skal ikke gives nogen personlige oplysninger i forbindelse med aktiveringen.

Microsofts produktaktivering er softwarebaseret og kræver ingen hardware-kopibeskyttelsesnøgle, disketter eller andre eksterne værktøjer.

For at gøre aktiveringen mere fleksibel, kræver produkterne ikke aktivering staks efter installationen. Office og Office komponenterne tillader op til 50 opstarter før aktivering kræves. Visio tillader op til 10 opstarter inden aktivering. Windows kræver først aktivering inden 30 dage efter produktet bruges første gang.

Sådan sker produktaktiveringen:
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2005 - 09:55 #6
ring til ms, nummeret burde stå der, det er en xp home du er ved at installere ikke?
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. september 2005 - 11:04 #7
Man får nummeret, når man bestemmer, at aktivere pr. telefon.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:07 #8
skod microsoft gider næsten ikke ringe til dem
Avatar billede rebecca Novice
14. februar 2006 - 00:28 #9
husk at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:14 #10
husk at lukke spg.