Avatar billede minipod Nybegynder
10. september 2005 - 20:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ikke tjekke e-mail for alle konti i Outlook

Kan jeg fravælge at Outlook tjekker alle kontis e-mail?

Årsagen jeg spørger er, at jeg bruger min bærbare to steder med to forskellige internet-udbydere, det betyder at jeg må ændre min smtp-server hver gang jeg skifter sted. Findes der en nem måde at gøre det på uden at skulle ind i konti-indstillinger og skrive ny smtp-server.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
10. september 2005 - 20:33 #1
Den spæring de fleste udbydere har lagt på kan for de flestes vedkommende omgås ved at ændre udgående port fra 25 til 26.
Du kan derefter anvende enten "din egen" smtp-server eller du kan anvende TDC pasmtp.tele.dk
Avatar billede minipod Nybegynder
11. september 2005 - 23:23 #2
Nu har jeg prøvet at ændre fra 25 til 26, men det virker ikke. Er der noget andet jeg kan gøre?

Kan man få windows til at skifte automatisk til næste smtp-server hvis den første ikke virker?
Avatar billede hastek22 Nybegynder
16. september 2005 - 11:20 #3
Hvad er det du har prøvet, er det "kun" at skifte udgående port, eller har du både skiftet port og smtp-server ?
Hos mig virker det når jeg anvender "min egen" smtp-server der er hostet ude i byen, men den smtp server jeg henviser til hos TDC (pasmtp.tele.dk) burde jf. TDC egen oplysninger kunne anvendes af alle
Det er ikke lykkedes TDC at komme med en forklaring hvorfor udbyderne lukker for andre end deres egne SMTP-servere på port 25, når det er så let at omgå. Jf. deres oplysninger er det for at beskytte forbrugerne mod SPAM.
Avatar billede minipod Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:06 #4
Jeg kan ikke få det til at virke.