Avatar billede knowlton Nybegynder
10. september 2005 - 17:29 Der er 3 kommentarer

hvad er lumens??

hejsa...

er der nogle som kan hjælpe mig!! hvad er lumems på projektor og 1400 ansi lumems ok på en projektor eller skal man helst have mere??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2005 - 17:33 #1
Mere er bedre, det er et udtryk for hvor meget lys den giver ud. Mere lys er bedre fordi man så kan se billedet ved dagslys og ikke skal trække gardinerne for, for at kunne se billedet.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 17:37 #2
Det er vist "Lumen" og ikke Lumem. Og ja, det er en måleenhed for lysstyrke, ligesom meter er en måleenhed for længde.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
10. september 2005 - 17:49 #3