Avatar billede bb_maze Nybegynder
09. september 2005 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdele backup

Hejsa

Findes der nogle programmer, som kan dele en backup i mindre filer? Jeg har nemlig en ret stor backup af en mySQl database (cirka 50 mb) så jeg får timeout når jeg prøver på at uploade den.

Jeg kender til programmet 'Make Chunks', men det deler dem op så de fylder 500 kb, hvilket er lidt for lidt til mig. Jeg søger derfor et  som deler dem op i nogle større stykker, eller et hvor man selv kan bestemme.

Det haster desuden lidt - derfor de mange point.

På forhånd tak!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2005 - 20:36 #1
Via phpmyadmin? Det er rimeligt håbløst at håndtere så store datamængder på den måde.
Har du checket om du har direkte adgang til mysql-databasen (port 3306) - det er den eneste måde, når du har 50 MB.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
09. september 2005 - 20:37 #2
Ja, via phpmyadmin. Jeg har ikke adgang til port 3306. Men som skrevet, er det jeg søger et program som kan dele den store fil op i mindre stykker. Hvilket er det som 'make chunks' kan - problemet er bare at stykkerne bliver for små.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. september 2005 - 20:37 #3
Er du selv herre over boksen?
Hvis ja, så kunne du uploade filen, og skyde den af på:
mysql -u root -p < backup.script
Avatar billede bb_maze Nybegynder
09. september 2005 - 20:39 #4
Det er jeg ikke. Den er hostet et andet sted, og de har ikke mulighed for at ligge den op.

Så løsningen skal være via phpmyadmin.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. september 2005 - 23:14 #5
Jeg tror du skal have fat i dette program: SQLDumpSplitter
http://www.philiplb.de/index.php?showdownload=48&p=Downloads
Avatar billede bb_maze Nybegynder
09. september 2005 - 23:42 #6
Det var lige præcis sådan et program jeg ledte efter, jakobdo! Super! Smid et svar ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. september 2005 - 23:43 #7
Svar!
Avatar billede bb_maze Nybegynder
09. september 2005 - 23:43 #8
Tak mange gange!
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. september 2005 - 23:46 #9
Takker for point!