Avatar billede Chak Nybegynder
09. september 2005 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails til en jubii bruger

Hej.

jeg har nogle problemer med min mail server. når jeg prøver at sende til kolsbjerg0055@jubii.dk så for jeg bare en meddelse tilbage hvor der står:

---

The server was not able to deliver your mail message to the following addresses:

  <kolsbjerg0055@jubii.dk> (mx2.mail.spray.net: 501 <kc-server>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname)

---

Hmm jeg kører kerio mail server. hmm nogen der ved hvad jeg skal rette i. og hvis i skal bruge noget skriver i bare.

PÅ forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2005 - 17:38 #1
Du skal være opmærksom på at en del steder blokkere aktivt for mails til og fra hotmail, jubii og yahoo konti. Nu skriver du intet om hvordan du er sat op og hvordan din net infrastruktur er, men det kunne være en option
Avatar billede a1a1 Novice
09. september 2005 - 19:18 #2
det virker som om at du har givet din server/mailserver et forkert "hostname" / "domain", dvs. f.eks. <ditdomæne> i stedet for <ditdomæne>.dk
Avatar billede Chak Nybegynder
09. september 2005 - 21:49 #3
Hmm. hmm hvad mener du "a1" jeg tror det måske er en fejl opsætning på gratisdns.dk. der har jeg en MX Record der hedder

vært: domain.dk | Mail udveksler: domain.dk | Præference: 10

og jeg har domain.dk til at pege på mail serverens IP adr. hmm. men det siger den skal vide at dominet virker/ ægtheden for domainet. Men hvordan opsætter jeg det i kerio mail server. det er spørgsmålet.

PÅ forhånd tak.
Avatar billede Chak Nybegynder
17. september 2005 - 23:27 #4
Fandt ud af det. såh lukker
Avatar billede blanko Nybegynder
27. oktober 2006 - 11:31 #5
Hej kolsbjerg.

Hvad var fejlen ?
Jeg har samme problem med nogle mails.