Avatar billede dont Nybegynder
09. september 2005 - 11:36 Der er 3 kommentarer

Der findes to ens navne på netværket

Ved opstart af pc på netværk er billedet meget stort og følgende fejl popper op som windows error: "Der findes to ens navne på netværket". Kan nogle hjælpe mig med hvad jeg skal gøre ved det?
Avatar billede dont Nybegynder
09. september 2005 - 11:43 #1
Når jeg forsøger at logge på alligevel kommer følgende meddelelse: "Windows kan ikke oprette forbindelse til domænet, fordi domænecontrolleren er nede eller på anden måde ikke tilgængelig, eller fordi computeren ikke blev fundet."
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:07 #2
Så må der være 2 maskiner, som anvender samme navn.
Avatar billede dont Nybegynder
12. september 2005 - 17:06 #3
Der er sket noget MEGET mærkeligt. Måske er der nogle, der kan forklare mig det og det ville være fedt. I løbet af natten har min pc skiftet navn, så den har fået samme navn som en anden maskine på netværket. IKKE nok med det, den har også overtaget installation, filer osv. ALT, som også er på den anden pc. Jeg HAR tjekket og det er ikke fordi de to maskiner er blevet skiftet ud fysisk. De er bare ens i alt nu. Hvordan kan det dog ske? (Jeg er blevet nødt til at formatere for at ændre det, men det kan jo ske igen.....)