Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. september 2005 - 19:14 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Iso-fil i nero 6

Hej. Jeh har en *.iso fil som jeg gerne vil have brændt over på en cd. Men når jeg brænder den over er det "bare" en iso-fil (hvilken man ikke kan åbne og derfor ikke bruge). Hvordan får jeg "brændt" filen om så jeg kan bruge den som et rigtigt program?
Avatar billede bartz Praktikant
08. september 2005 - 19:24 #1
Du downloader noget der hedder Daemon Tool: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?mode=Download&id=34

Så laver den en virtuel CD, dernæst højre klikker du den lyn ikon nede ved tray og så siger du Find image og så finder den iso og klikker OK. Så kan du se at den iso er blevet til en cd som er i den der virtuelle cd. Så starter du Nero op siger du vil brænde en cd fra den der vrituelle cd-drev og wolla så har du iso som cd :D.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2005 - 20:32 #2
hmm respektfuldt overfor bartz beder jeg dig om at ignorere hans forslag, for Nero brænder iso filer fint. Desuden ville den omtalte metode fejle overfor boot-bare CD'er.

Kig på dette screenshot som godt nok er fra den tyske version. Der er en knap der hedder ôffnen. På engelsk open. Åbn den og du vil være i stand til at åbne og dernæst brænde en .iso på den rigtige måde.
http://www.musikchannel.at/images/nero-neu.gif
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2005 - 20:34 #3
Hov, jeg fandt en engelsk. Det er som sagt "Open".
http://www.weethet.nl/images/nero/compilationwindow.gif
Avatar billede bartz Praktikant
08. september 2005 - 20:47 #4
Vidste i forvejen at Nero kunne brænde, men det gode ved mit forslag det er hvis du har spil mm lavet på iso så kan du have dem liggende på harddisken, sådan du ikke behøves at brænde dem hver gang, og via Daemon Tool kan du åbne dem og kører dem lige ud.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2005 - 20:50 #5
Jeg bestrider ikke hverken faglig kompetence eller at der kan være fordele i dit forslag. Besvarer blot direkte det spørgsmål der blev stillet, altså at manden gerne vil brænde en iso i Nero. Det er det hele. =)
Avatar billede bartz Praktikant
08. september 2005 - 20:51 #6
Hehe i know, men jeg tænkte bare lige lidt forud. Jeg finder det også mere trykt at brænde det på min måde, ved dog ikke hvorfor :).
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. september 2005 - 21:12 #7
Okay... Jeg brændte det som strych9 sagde... og det fungerede... Så du får pointene... bare skriv et svar! :D
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2005 - 21:16 #8
Jeg vil gerne dele med bartz, hvis han også lige vil lægge et svar. =)
Avatar billede bartz Praktikant
08. september 2005 - 21:18 #9
Tjaa skal vi sige en 10/20 fordeling, så er det fint med mig :). Self. 20 til strych9.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. september 2005 - 22:33 #10
Sådan der... Mange tak for hjælpen :D
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2005 - 22:34 #11
Det er os der siger tak. =)
Avatar billede bartz Praktikant
08. september 2005 - 22:34 #12
Det var så lidt. Men vil stærkt anbefale du finder et program til at mounte de der isoer med. Det er meget rart at have dem, specielt så behøves man ikke rise cder osv, man kan bare mounte dem og have dem liggende på harddisken :).