Avatar billede koch Nybegynder
07. september 2005 - 21:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke forny IP adresse ved trådløst netværk

Jeg har et tilbagevendende problem i forbindelse med opsætning til trådløst netværk! Jeg har lige fået min computer tilbage fra rep. og skal nu have den sat op til at gå på nettet via trådløst netværk.
Jeg er på det trådløse netværk med en anden computer, så det virker.

Jeg kan ikke forny IP adressen når jeg klikker reparerer.

Når jeg skriver ipconfig i en kommandoprompt får jeg opluysningen at mediet er afbrudt. Men hvad gør jeg ved denne status?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2005 - 21:22 #1
hvordan ser netkortet ud i netværksforbindelser - er det deaktiveret el.lign.
Avatar billede m_skau Nybegynder
07. september 2005 - 21:23 #2
Er netværksenheden slået til/aktiveret (check kontrolpanel, netværksforbindelser)? Sidder der evt. en knap på computeren, der kan slukke for netværksradioen (knappens symbol ligner enten en antenne, eller en dims med en saturnring om)?
Avatar billede koch Nybegynder
07. september 2005 - 21:24 #3
der er oprettet forbindelse til det trådløse netværk...Så alt det skulle være ok..
Avatar billede koch Nybegynder
07. september 2005 - 21:27 #4
Men jeg kan ikke komme på nettet...
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2005 - 21:30 #5
hvad får du i ipconfig nu
Avatar billede koch Nybegynder
07. september 2005 - 21:50 #6
jeg får ´mediet afbrudt´ og ingen adresse under standardgateway...
Avatar billede m_skau Nybegynder
07. september 2005 - 22:03 #7
"der er oprettet forbindelse til det trådløse netværk" og "mediet afbrudt" rimer ikke på hinanden ...
Avatar billede koch Nybegynder
07. september 2005 - 22:05 #8
Hvis jeg vælger status for trådløst netværk får jeg status: tilsluttet og der er en ipadresse og en undernetmaske men ingen standardgateway.

hvis jeg skriver ipconfig i cmd får jeg meditilstand: mediet afbrudt. En ipadresse er der men ingen standardgateway!
Avatar billede koch Nybegynder
07. september 2005 - 22:15 #9
Hold inde! Jeg skal<lige klappe låget ned over mine fingre og dernæst mit hovede! Det var adgangskoden der var indtastet forkert! Tak for hjælpen...
Avatar billede kenp Novice
07. september 2005 - 23:17 #10
*G* så må du jo huske at lukke igen... samt sende dne bærbar til rep igen ;) samt en tur på skadestuen *G*
Avatar billede koch Nybegynder
16. januar 2008 - 10:52 #11
svar
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2008 - 17:03 #12
Det var sku hurtigt klaret.....