Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
07. september 2005 - 13:28 Der er 7 kommentarer

exchange nede- mærkelige fejl

Hej Allesammen.

Efter at have genstartet vores exchange som kører på en small buisness server (dvs. all in one server) virker mailen ikke mere.
Alle services starter men inde i exchange manageren er der en rød ting over både mailboxes og public folder. Jeg kan ikke mounte dem...
I event loggen er følgende fejl:
fejl 1:

Event Type:    Error
Event Source:    MSExchangeSA
Event Category:    MAPI Session
Event ID:    9175
Date:        07-09-2005
Time:        13:03:35
User:        N/A
Computer:    WEB-IIS
Description:
The MAPI call 'OpenMsgStore' failed with the following error:
The Microsoft Exchange Server computer is not available.  Either there are network problems or the Microsoft Exchange Server computer is down for maintenance.
The MAPI provider failed.
Microsoft Exchange Server Information Store
ID no: 8004011d-0526-00000000

OG fejl 2:
Event Type:    Error
Event Source:    MSExchangeFBPublish
Event Category:    General
Event ID:    8197
Date:        07-09-2005
Time:        12:56:58
User:        N/A
Computer:    WEB-IIS
Description:
Error initializing session for virtual machine WEB-IIS. The error number is 0x8004011d. Make sure Microsoft Exchange Store is running.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Mailen virker slet ikke...

hvad kan jeg gøre?? pls. help...jeg har tjekket alle hjælpesider på microsoft KB....

mvh Steven
Avatar billede holmus Nybegynder
07. september 2005 - 13:31 #1
Hvor stort er dit mailstore?
Der er jo en øvre begrænsning på 16GB store på din exchangeserver...

/holmus
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
07. september 2005 - 13:33 #2
den fylder kun 1,5 gb
Avatar billede holmus Nybegynder
07. september 2005 - 13:37 #3
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
07. september 2005 - 13:40 #4
har tjekket disse...det hjalp ikke...jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede holmus Nybegynder
07. september 2005 - 13:57 #5
Har du fået ændret i dens DNS indstillinger, så den ikke længere har sig selv som primær DNS?
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
07. september 2005 - 14:09 #6
Nej den er helt som den skal være
Avatar billede karser Nybegynder
07. september 2005 - 18:26 #7
Steven, jeg vil gerne hjælpe dig, men synes du ikke at du skulle få lukket dine andre tråde, inden vi fortsætter denne?

http://www.eksperten.dk/spm/624873
http://www.eksperten.dk/spm/613136
http://www.eksperten.dk/spm/607664
http://www.eksperten.dk/spm/606885