Avatar billede krak Nybegynder
07. september 2005 - 11:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskriftsjob slettes ikke

Hej

Jeg har en HP LaserJet 2420 sat op på netværk. Det sker at printjobs "låser" sig, sådan at de ikke kan slettes.

Status på printjobs'ene er blot "Sletter - Fejl - Udskrevet". Selv ikke på serveren kan jeg få dem slettet. Hvis jeg prøver sker der ingenting.

Jeg mindes at have haft et lignende problem med en deskjet engang, hvor jeg måtte geninstallere printeren før det hjalp.

Er der nogen der har en mindre dramatisk løsning?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2005 - 17:10 #1
Jada.

Du kan genstarte spooleren på serveren fra en kommandoprompt:
net stop spooler
net start spooler

Det vil i 90% tilfælde få et forlist printjob til at forsvinde.

Er det ikke nok, skal du, mens du har spooleren nede, ud og slette spoolfilerne. Hvor de ligger på din server kan du se under serveregenskaber (printerfolderen Filer->Serveregenskaber), under "Avanceret" fanebladdet.
Som standard er det C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS

Slet de filer der ligger her, start spooleren, og dit printjob er nu med garanti væk...
Avatar billede krak Nybegynder
14. september 2005 - 16:20 #2
Tak. Den skulle bare lige genstartes. Og nu er verden blevet mere lykkelig!