Avatar billede heroine Nybegynder
14. april 2001 - 23:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

AMD vs. NVIDIA vs. ASUS

Prob: Mit system går ned og fryser igen og igen. Dette er begyndt efter jeg satte mit Geforce II kort i maskinen. Jeg har et Asus A7 motherboard, en AMD Athlon processor og et Geforce II (Matrix II) gpx kort.
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at AMD og Geforce chippen ikke kan lide hinanden, mens andre siger det er mit motherboard der er problemet.
Jeg har både installeret brand new drivers og rettet noget i regdb, men det virker stadig ikke.

HJÆLP!?!?!?!
Avatar billede zycho Nybegynder
15. april 2001 - 00:03 #1
Kan være:

1: For varmt på cpu´en (se i BIOS)
2: Ustabilitet pga. du (måske) ikke har 300 watt powersupply
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
15. april 2001 - 00:03 #2
? : har du Matrix 2 eller Matrox 2???
Avatar billede zycho Nybegynder
15. april 2001 - 00:04 #3
hvorfor har du rettet i regdb??
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
15. april 2001 - 00:04 #4
GeForce er INKOMPITABELT med Athlon...
Avatar billede zycho Nybegynder
15. april 2001 - 00:07 #5
rasmus h >> Måske i nogle tilfælde, men jeg kender en del med Geforce(2) der har Athlon-Tbird hvor det funker fint (stabilt også)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
15. april 2001 - 00:10 #6
Athlon og Athlon-thunderbird er ikke det samme..

Jeg sagde ATHLON! og ikke andet!
Avatar billede zycho Nybegynder
15. april 2001 - 00:12 #7
rasmus h >> ok, det er bare fordi der er så mange som snakker om t-bird, og så skal man lige vænne sig til at snakke om Athlon (Classic). ;-)
Avatar billede heroine Nybegynder
15. april 2001 - 00:30 #8
Matrix II

Rettede i regdb efter at have læst http://www.tweak3d.net/faq/#hw:gef:troub:inst:athlon

Hmm.. men der kommer så mange tvetydige ting fra mine venner nogen siger det er processoren andre at det er motherboardet..

Men der er ingen knokret løsning?
Avatar billede heroine Nybegynder
15. april 2001 - 00:31 #9
konkret also :P
Avatar billede gangsta Nybegynder
15. april 2001 - 00:43 #10
Jeg har et GeForce graf kort på mit ASUSTeK K7M og der er nada problemer...
Avatar billede heroine Nybegynder
15. april 2001 - 00:47 #11
*sniiiiiiiiiiiiiiiiif*
Avatar billede heroine Nybegynder
15. april 2001 - 00:49 #12
Kom til at give mine point væk :P