Avatar billede mcdanish Nybegynder
05. september 2005 - 22:25 Der er 21 kommentarer

Vandrende mus

Jeg har lige købt 3 nye mus på en kendt dansk auktionsside, men de har alle samme underlige opførsel: de vandrer på skærme!! Altså ikke musen, den ligger HELT stille, men cursoren vandrer, meste opad men af og til samtidig til højre. Nogen der har et bud på hvorfor??? Det drejer sig om driverløse Cycon wheel mus.
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:40 #1
dårligt underlag muligvis...for ujævnt
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 22:47 #2
ja du skal bare have en musemåtte..
Avatar billede mcdanish Nybegynder
05. september 2005 - 22:54 #3
Jeg oplyste at musen lå HELT stille når det forekom, så kan det da for H.... ;=) ikke have noget med underlaget eller mangel på musemåtte hvad jeg i øvrigt bruger. Men måske musen OPLAGrer energi, en slags Duracell MUS ;=)))
Avatar billede driis Nybegynder
05. september 2005 - 22:58 #4
Det sker med billige optiske mus. På arbejdet har vi et par arbejdsstationer der gør det samme hvis musen står på et træbord. Det skyldes uden tvivl for lille opløsning og for dårlig billedprocessering, så musen 'tror' den bevæger sig.

Prøv evt. en anden musemåtte.
Avatar billede mcdanish Nybegynder
05. september 2005 - 23:19 #5
OK, jeg prøver igen. Cycon wheel mouse, ikke OPTISK Cycon wheel mouse. Det er en ganske alm. 39 kroners (i forrentnigerne- jeg gav en femmer... og hvad kan man så lære af DET) mekanisk mus med de luxe scroll hjul i gråt luxus plast materiale til at have liggende i skuffen hvis hoved-musen (hvis man kan kalde den det) går i stykker så man kommer over weekenden uden mord i familien fordi man ikke kan komme på nettet (jaja, jeg skal nok skynde mig at få et liv). Men det ser ud til disse mus allerede ER nået dette i stykker stadie ;=))))
Avatar billede perj Nybegynder
05. september 2005 - 23:26 #6
Prøv at læse kalp's kommentar flere gange "dårligt underlag muligvis...for ujævnt". Det har jeg konstateret flere gange.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. september 2005 - 23:40 #7
har en kammerat der havde nøjagtig det samme problem og den mus blev akiveret lodret... til de evige mussemarker :)
Avatar billede mcdanish Nybegynder
05. september 2005 - 23:49 #8
Kalp får jo ikke mere ret i sin påstand af at læse den flere gange hvis du læser MIN kommentar lige så mange flere gange om at musen ligger HELT stille når det sker..... Nå, men mon ikke disse mus bliver dekapiteret til fordel for.... ja, hvad skal man købe.... En Tracball måske........
Avatar billede gratis Nybegynder
05. september 2005 - 23:55 #9
eller denne totalt fede all'round mus http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96982
koster så lidt mere end en femmer *S*
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 00:24 #10
det er faktisk ligemeget om musen ligger stille hvis underlaget er noget lort.

men ellers har du fået anskaffet dig noget bravs... køb noget nyt;)
Avatar billede mcdanish Nybegynder
06. september 2005 - 00:25 #11
Jeg er skam ikke bange for at give mange penge for en mus, jeg havde kigget på Logitech MX 510 for jeg bruger den meget. De andre fedtøremus skulle jo bare ligge i skuffen og vente på at rykke til assistance. Men de når nok ikke engang skuffen for jeg skal alligevel bestille en iPixma 4200 i morgen og så ryger Logitech MX 510 nok med fra samme firma, så sparer jeg lidt porto.... ;=)
Avatar billede rebecca Novice
06. september 2005 - 07:09 #12
Hvis du er til laser så køb en Logitech MX 1000 fungere bare suverent
Avatar billede humlebi Nybegynder
06. september 2005 - 09:37 #13
Eller den nye Logitech G5 (G7, hvis den skal være trådløs)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2005 - 20:41 #14
Tjah... kønnere er Logitechs mus ikke blevet...
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. september 2005 - 14:47 #15
Den duracell mus du har , er da meget smart, en mus du ikke behøver at styre... Må være dejligt , så får man ikke musseskade.
Det er noget jeg syntes jeg oplevede i gamle dage , inden lyset blev opfundet. det hjalp at finde en driver til dem dengang.
Ps. Logiteck mx1000 den er trådløs , holder ca 2 uger på en opladning. kører godt på rigtig mange forskellige underlag. og hvis den løber tør for strøm , så kan du smide den til opladning i 10 sek , så har den strøm nok til flere minuters brug , så man f.eks kan gemme det man er igang med.
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. september 2005 - 14:48 #16
Hvis det er brugte mus , så ville jeg tro at der er ´brud´ på musseledningen
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:04 #17
responce?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2005 - 17:19 #18
Han tager jo ingen af besvarelserne i betragtning, alle der har haft flere muse ved at billige muse vandre på skærmen selvom den ligger stille..

Så hvorfor skulle han svare ? :)
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:16 #19
husk at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:16 #20
husk at lukke spg.
Avatar billede prexy Nybegynder
13. februar 2007 - 17:57 #21
Dette er også sket med min gamle Logetech MX500 mus ...