Avatar billede rkk Nybegynder
05. september 2005 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatering af HD

Hej

Jeg skal formatere en HD med windows XP.
Jeg har sikret mig at dcomputeren booter op fra cd-drev, putter recovery cd i men ingen ting sker....
Computeren vil ikke boote...

Hvad kan jeg mon så gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. september 2005 - 21:58 #1
Prøv at disable alle andre bootmuligheder i BIOS.
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:24 #2
hvis du allerede kan boote op på harddisken , så skal du bare ind i start/indstillinger/kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering
højreklik på hardisk under diskhåndtering og så skulle du gerne have adgang til det du spørger efter.

Hvis det er hardisken du vil boote på som skal formateres , og derfeter installere windows på den ? , så skal du boote op på cd-rom/dvd lad som om du vil installere windoes , og når den spørger hvor den skal installeres , så siger du at den skal slætte paratition , og derefter opretter du en ny , og til sidst vil den formatere harddisken , lige før den installere windows på harddisken
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:25 #3
du skal huske at du nok skal trykke på en knap for at boote på cd-rom
Avatar billede c-holst Novice
06. september 2005 - 16:02 #4
har du fået det til at virke
ellers kan du hente en gammeldags win98 bootdisk og så formatere af den vej.

hvad vil du opnå med din formatering?
Der må være en vejledning til, hvordan du kommer ind på den recovery-cd
Avatar billede rkk Nybegynder
06. september 2005 - 21:14 #5
hej
tak for kommentare! nu vil jeg lige prøve lidt har i aften.
Jeg vil formatere min HD da jeg har haft og måske har div virus og komputeren kører langsomt mv....
Jeg vender tilbage senere...    :-)
Avatar billede rkk Nybegynder
06. september 2005 - 21:56 #6
Problemet er løst.
Jeg skulle bruge en systemdisk, før jeg skulle bruge recoverydiskene... så lærte jeg det.
Nogen gange kan det godt betale sig at læse instuktionsmateriale... selvom om man synes man burde kunne uden ;-)
Jeg giver gerne point til jer der gad at prøve at hjælpe. Under alle omstændigheder så tak for det!
rkk
Avatar billede fromsej Praktikant
06. september 2005 - 22:11 #7
På engelsk hedder det RYFMI, oversættelse er imod reglerne på E!.*GH*
Jeg springer over point. ;o)
Avatar billede c-holst Novice
07. september 2005 - 08:44 #8
hvis du mener jeg har været til noget hjælp:-)
Avatar billede rkk Nybegynder
07. september 2005 - 23:05 #9
RYFMI hvad betyder det mon!?
Avatar billede fromsej Praktikant
07. september 2005 - 23:37 #10
Read Your F...ing Manual I...t ;o) (I denne situation kun ment i sjov, jfr. dit indlæg 06/09-2005 21:56:43)