Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
05. september 2005 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bridge mode med Netgear WG602 *2

Har kigget en del på siden, da det var en masse med brokobling af accespointer, men det kunne ikke lige føre mig frem til noget der virkede.

Jeg har to accespointer (Netgear WG602), der står én i hvert hus, som der er ca. 100 meter fra hinanden.

I det ene hus er der en router med internet, og så er signalet kørt op i en switch, og videre ind i en accespoint, som så sender videre.

Begge accespointer kan finde hinanden, og signalet er fint nok, og det kan fungere, men vi kan bare ikke få dem til at sende data til hinanden, så vi kan bruge enthernet el. internet, hvilket var det vi skulle.

Nogle der kan skære det ud i pap hvad jeg/vi skal gøre.

Accespointerne understøtter : Repeater, Multi bridge og alm. brigde.
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 22:56 #1
nu kender jeg ikke den specifikke model :)

Men den i har i hytten hvor i har adsl, skal i sætte den op som alm accesspoint. og den i hytten uden adsl skal i sætte den op som alm. bridge (hvis computerne er koblet til med kabel til den.. hvis de køre trådløst til den skal i sætte den til repeater)

Men hvis jeg ikke hsuker helt forkert så skal man i netgear fortælle den hvilken macadresse den skal sende tingene videre til.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
07. september 2005 - 19:32 #2
Begge accespointer er nu sat op med std. indstillinger, og der er skrevet MAC på kryds, så de har hinanden ( Skrev vi også fra starten), og nu min vens bærbar Én accespoint, men når han går ind under den, er der to signaler, hvilket må betyde at det virker, men vi kan stadig ikke få dem til at sende data mellem og det. Vi har slået DHCP fra, men nu står begge AP'er med en ip på 227 til sidst, og skulle der så ikke være ip konflikt el. er det noget andet der?

Fatter bare ikke hvad der mere skal gøres, når Netgear ikke kan finde ud af at lave en guide.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
07. september 2005 - 19:34 #3
Begge står som Accespoint bridge. Point to point.
Avatar billede kenp Novice
07. september 2005 - 22:56 #4
så har du ikke læst hvad jeg skrev... det som står i huset med adsl skal stå som accesspoint og det andet skal stå som bridge..

Jo det kan godt være en konflikt... de må ikke stå ens.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
08. september 2005 - 18:23 #5
Det har jeg skam læst, men ifølge Netgear, så vil de have det andet. ALtså, begge på point to point

http://kbserver.netgear.com/images/1503_1.gif Netværket ser sådan her ud, og her skriver Netgear lidt.

http://kbserver.netgear.com/inquira/default.asp?ui_mode=answer&prior_transaction_id=213474&action_code=5&highlight_info=16777294,23,52&turl=http%3A%2F%2Fkbserver.netgear.com%2Fkb_web_files%2FN101503.asp&answer_id=60726927#__highlight
Avatar billede kenp Novice
08. september 2005 - 22:07 #6
har du prøvet at følge guiden her? http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101409.asp
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
08. september 2005 - 22:25 #7
Det er ikke det samme. Det er en 302 og en 602.
Avatar billede kenp Novice
08. september 2005 - 22:33 #8
jeg gættede bare på at opsætningens forskellem mellem de 2 ikke var så forskellig mellem det du havde.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. november 2006 - 17:33 #9
/Lukket