Avatar billede icecube Nybegynder
05. september 2005 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deaktiveret administrator bruger

Problemet er det, at jeg har været inde i administrer og deaktiveret min Administrator konto, så der nu kun er en gæste konto at logge på.
Hvordan logger man på en konto med administrator rettigheder igen?
Avatar billede cpufan Juniormester
05. september 2005 - 14:01 #1
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2005 - 15:49 #2
Normalt får man ikke lov til at ændre kontoen, hvis der kun er en Admin konto og du enten vil slette eller ændre den.
Den vil i dette tilfælde brokke sig og sige, at der skal være minimum en bruger med admin. rettighed.

Dog kan der i XP home optræde en Administrator konto (kun i fejlsikret tilstand)
denne vil optræde som "ejer"
Du kan derfor starte i Fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart) og derefter gå i kontrolpanel > brugerkonti og ændre din egen konto til en Administratorkonto.
Avatar billede icecube Nybegynder
16. september 2005 - 17:21 #3
Haverslev > Mange tak - smider du et svar får du dine point :)
Avatar billede haverslev Novice
16. september 2005 - 19:33 #4
Så gerne ;)  og selv tak.
Avatar billede icecube Nybegynder
28. marts 2012 - 23:38 #5
uhm.. bedre sent end aldrig?