Avatar billede etomsen Nybegynder
04. september 2005 - 22:46 Der er 10 kommentarer

kiss dp588-pc

hey
Her lige købt en kiss dp558 med 200 gb hdd men kan ikke komme i kontakt med min pc??
Jeg har ingen problemer med at komme på nettet med kiss dvdén men jeg kan ikke finde ud af det med netværk imellem pc og dvd.
Kan i hjelpe??
Kører det over en 5 port switch og har forbindelse til nettet på dvdén.
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 08:29 #1
har du sat FTP serveren op i den? eller har du indstalleret den pc-link?
Avatar billede christoffero Nybegynder
05. september 2005 - 10:26 #2
Og husket af slå din firewall af på din PC, eller i hvertfald åbne de porte kiss dvden skal bruge for at kontakte PC'en?
Avatar billede etomsen Nybegynder
05. september 2005 - 10:30 #3
ftp serveren er sat op og pc-link er installeret.
Jeg har ikke rodet med firewall ved ikke hvordan jeg åbner de porte der skal til for at dvdén kan få kontakt med pcén.
Mener der er port 8000 jeg skal åbne!!
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 11:09 #4
ja det er port 8000 til pc link og port 21 til ftp..
men kan lige oplyse at Freekiss er et bedre program til at få kontakt til pc end pclink (freekiss er gratis)

Men sidder du ikke bag en router? Hvilken firewall?
Avatar billede etomsen Nybegynder
05. september 2005 - 11:15 #5
Har  router fra cybercity og kører med win xp firewall og f-secure antivirus program med firewall.
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 12:46 #6
så deaktiver xp firewall, også i f-secure skal du tillade forbindelse på port 21 og port 8000
Avatar billede etomsen Nybegynder
05. september 2005 - 15:21 #7
Hvordan tillader jeg forbindelse på port 21 og 8000. ved ikke hvordan det virker
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 16:54 #8
kender heller ikke din firewall.. men det må være under indstillinger.
Avatar billede etomsen Nybegynder
05. september 2005 - 19:34 #9
har prøvet at slå firewall fra på både xp og på min antivirus men kan stadig ikke få forbindelse.

Jeg kan pinge min dvd på pcén ved ikke hvad der er galt
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 22:40 #10
har du prøvet freekiss i stedet for? (det er ikke svært at sætte op eller noget, samt givet din kiss en fast ip-adresse)