Avatar billede dygs Nybegynder
04. september 2005 - 17:18 Der er 4 kommentarer

Dårligt film/dvd billede- manglende farver?

Når jeg ex. ser en DVD kommer billedet til at se ud som om der ikke er nok farver. Det er grovkornet og sløret.

Mit grafikkort er et geforce 6800GT - jeg har prøvet at opdatere driveren, formetere og installere windows igen osv. Det er ikke kun når jeg ser en DVDfilm, at det sker, men også når jeg prøver at se andre filmfiler i Ex. mediaplayer.

Er de mit grafikort der er noget i vejen med? Alt andet ser perfekt ud!!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. september 2005 - 17:39 #1
Har du directx 9c?
Prøv at hente Gspot: http://www.headbands.com/gspot/
Programmet kan hjælpe med at finde ud af om du mangler nogle codecs. Filmen skal blot åbnes i Gspot.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. september 2005 - 17:55 #2
Måske du også lige kan fortælle mig hvilket fabrikat dit grafikkort er?
Avatar billede dygs Nybegynder
04. september 2005 - 18:49 #3
Mit fabrikat er fra Point of View. Problemmet er nyt, har sagtens kunne se film ordenligt før!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. september 2005 - 19:15 #4
Gå i enhedshåndtering, højreklik på grafikkortet og vælg fjern. Genstart din PC. Windows vil nu geninstallere dit grafikkort.
Derefter kan du gå herind og hente den nyeste driver til dit grafikkort:
http://www.pointofview-online.com/downloads.php