Avatar billede kt000 Nybegynder
01. september 2005 - 10:20 Der er 3 kommentarer

Maple 10 - hjælp

Jeg går på DTU, hvor studerende gratis kan hente dette matematikprogram Maple 10, som vi bruger i undervisningen til at regne opgaver med.

Man kan hente programmet fra DTU's egne hjemmeside som en ISO-fil. Dette har jeg gjort, men jeg skulle selv installere programmet ISO-buster, da Windows ikke kendte til ISO-filen.
Alt dette fungerede så, lige indtil at jeg skulle til at installere Mapleprogrammet og midt i installationen fik flg. fejlmeddelelse:

Invocation of this Java Application has caused an InvocationTargetException. This application will now exit. (LAX)

java.lang.NullPointerException
at ZeroGgi.<init>(DashoA8113)
at ZeroGgb.a(DashoA8113)
at ZeroGgb.<init>(DashoA8113)
at ZeroGfr.a(DashoA8113)
at com.zerog.ia.installer.AAMgr.a(DashoA8113)
at com.zerog.ia.installer.Main.d(DashoA8113)
at com.zerog.ia.installer.Main.a(DashoA8113)
at com.zerog.ia.installer.Main.main(DashoA8113)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at com.zerog.lax.LAX.launch(DashoA8113)
at com.zerog.lax.LAX.main(DashoA8113)

Med det samme hentede jeg den nyeste fra java, og genstartede pc'en, men det hjælper stadig ikke.

Håber I kan hjælpe, da jeg meget snart skal bruge programmet.
Tak.
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 10:22 #1
Du kan også brænde den isofil på en cd, og installere derfra.
Så skal du heller ikke hente den igen hvis du er nødt til at lave en format C
Avatar billede kt000 Nybegynder
01. september 2005 - 18:45 #2
Men er det ikke det samme ligegyldigt om man brænder den ned på en cd eller ikke?

Det er selve installationen af maple, der går galt.
Avatar billede kt000 Nybegynder
02. september 2005 - 22:05 #3
det virker nu
brugte daemon tools til at åbne iso-filen

ellers tak