Avatar billede jeppe81 Nybegynder
30. august 2005 - 10:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opdatere den lokale profil

Hej eksperter

Vi er ved at lave et netværksprojekt på OTS, og har i den forbindelse sat en windows 2003 server op, sammen med en win XP klient.

Problemet er at når vi logger en bruger af på klienten kommer den med følgende fejl.

"Den globale profil kan ikke opdateres, dette kan skyldes nætværksproblemer eller utilstrækkelige sikkerheds rettigheder.

Nogen ideer til hvad det kan skyldes?

Mvh
Jeppe
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2005 - 10:55 #1
det kan være pga. det ikke er adgang til domainet (evt. fejl i fysiske lag)
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
30. august 2005 - 10:59 #2
Kan det være det hvis når man fint kan logge på domainet, og man får nætværksdrev osv.?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2005 - 11:02 #3
Nogen gange bliver den profilen ikke opdateret.. det er en kendt fejl hos mirosoft.. det du skal gøre er log på maskine.. slette profilen.. (Logaf) dernæst logpå serven.. slet profilen der. og genstart klienten.. så kommer der en ny profil..  det er det enest lappe løsning jeg har
Avatar billede bjuhl Nybegynder
30. august 2005 - 11:24 #4
Det er fordi rettighederne er forkete på den globale profil på serveren.

Brugeren skal have fuld rettighed til sin profil, samt være ejer af mappen og dets indhold.
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
30. august 2005 - 11:57 #5
Din løsning virker ikke, og det er det samme problem med alle brugere, pånær hvis man logger på klienten som administrator.

Så jeg tror nærmere det er en sikkerheds indstilling.
Men kan ikke rigtigt finde ud af hvad det kan være :/
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
30. august 2005 - 12:00 #6
Bjuhl

Jeg tror det er rigtigt hvad du skriver men hvor ændre jeg  så brugeren har fuld rettighed til sin profil?

For de har alle de rigtige rettigheder til deres mapper.

mvh
Jeppe
Avatar billede bjuhl Nybegynder
30. august 2005 - 12:26 #7
Det er ejerskabet der skal være rigtig. Det sætter du under rettigheder, fanebladet Owner.
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
30. august 2005 - 12:37 #8
Kan du ikke skrive hvor det er jeg finder rettigheder / owner?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
30. august 2005 - 13:10 #9
Proberties på mappen -> Security -> Advanced -> Owner
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
30. august 2005 - 14:21 #10
Tak for hjælpen :)