Avatar billede junker2 Nybegynder
28. august 2005 - 12:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra tv-out til tv (er sort hvid)

prøvede at sætte min computer til tv'et i går men fik kun et sort hvid billed men hvorfor? søger også et program der er lavet til pc>tv som jeg har haft før
Avatar billede the_email Nybegynder
28. august 2005 - 12:50 #1
Prøv denne artikel:

http://www.eksperten.dk/artikler/15

/TheEmail
Avatar billede c-holst Novice
28. august 2005 - 15:08 #2
hvilket grafikkort har du?

til geforcekort: www.tvtool.de
til radeonkort: http://www.ati.com/products/Hydravision/

til geforcekort får en guide jeg har lavet, som har hjulpet rigtig mange

prøv om noget af dette kan hjælpe dig videre. ellers kigger jeg lidt nærmere på tråden en af dagene, da der kan være mange parametre, som går ind og "ødelægger" tv-out signalet på den ene eller anden måde. Dog får vi det som oftest til af virke:-)

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

Du kan endda få billedet til at fylde hele skæmen ved, under change resolutions at vinge af i show only physical resolutions, men så bliver skærmen også ringe til alt andet en fremvisning af film
Avatar billede junker2 Nybegynder
12. september 2005 - 19:16 #3
stadig sort hvid (køber et set der virker)