Avatar billede procept Nybegynder
27. august 2005 - 15:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oversættelse.

Jeg har en .php fil med swedish jeg gerne vil have oversat til dansk.
Det er en lang.swedish.php der skal laves til lang.danish.php

--------------------------

DEFINE('_JL_ERROR', 'Ett fel har uppstått');
DEFINE('_JL_NOSUBCATS', 'Inga underkategorier.');
DEFINE('_JL_CATEGORIES', 'Kategorier');
DEFINE('_JL_NOTFOUND', 'Hittade inte sidan.');
DEFINE('_JL_HACKING_ATTEMPT', 'Hacking attempt, quitting.');
DEFINE('_JL_JOBTYPE_FULLTIME', 'Heltid');
DEFINE('_JL_JOBTYPE_PARTTIME', 'Deltid');
DEFINE('_JL_JOBTYPE_INTERNSHIP', 'Praktik');
DEFINE('_JL_LIST_JOBPOSTINGS', 'Jobbannonser');
DEFINE('_JL_LIST_DESCRIPTION', 'Här nedan visas en lista över alla tillgängliga jobb.');
DEFINE('_JL_JOBID', 'ID');
DEFINE('_JL_DATE_POSTED', 'Datum');
DEFINE('_JL_JOB_TITLE', 'Jobb');
DEFINE('_JL_COMPANY_NAME', 'Företag');
DEFINE('_JL_JOBTYPE', 'Jobbtyp');
DEFINE('_JL_DATEPOSTED', 'Datum');
DEFINE('_JL_COMPANYINFO', 'Företagsinformation');
DEFINE('_JL_DESCRIPTION', 'Beskrivning');
DEFINE('_JL_HOWTOAPPLY', 'Ansökan');
DEFINE('_JL_EMAILRESUMETO', 'Skicka resumé till');
DEFINE('_JL_WEBSITE', 'Webbplats');
DEFINE('_JL_APPLYFORJOB', 'Skicka jobbansökan');
DEFINE('_JL_FIRSTNAME', 'Förnamn');
DEFINE('_JL_LASTNAME', 'Efternamn');
DEFINE('_JL_ADDRESS1', 'Adress 1');
DEFINE('_JL_ADDRESS2', 'Adress 2');
DEFINE('_JL_CITY', 'Stad');
DEFINE('_JL_STATE', 'Delstat');
DEFINE('_JL_ZIPCODE', 'Postnr');
DEFINE('_JL_COVER_LETTER', 'Ansökningsbrev');
DEFINE('_JL_RESUME', 'Resumé');
DEFINE('_JL_SEND_APPLICATION', 'Skicka ansökan');
DEFINE('_JL_RECEIVED_APPLICATION', 'Du har fått en ansökan på följande jobb:');
DEFINE('_JL_APPLICATION', 'Ansökan');
DEFINE('_JL_APPLICATION_SUBJECT', 'Du har fått en jobbansökan');
DEFINE('_JL_NOSUCHJOB', 'Hittade inget jobb.');
DEFINE('_JL_THANKYOU', 'Tack');
DEFINE('_JL_THANKYOU_MESSAGE', 'Tack för din jobbansökan till detta jobb.');
DEFINE('_JL_GOBACKTOJOB', 'Gå tillbaka till jobblistan');
DEFINE('_JL_GOTOLIST', 'Gå till jobblistan');
DEFINE('_JL_PREVIEW_JOB', 'Förhandsgranska');
DEFINE('_JL_CANCEL_JOB', 'Avbryt');
DEFINE('_JL_QUALIFICATIONS', 'Kvalifikationer');
DEFINE('_JL_COMPENSATION', 'Lön');
DEFINE('_JL_CONTACTINFO', 'Kontaktinformation');
DEFINE('_JL_CONTACTPHONE', 'Kontaktpersons telefonnummer');
DEFINE('_JL_EMAIL', 'Kontaktpersons e-postadress');
DEFINE('_JL_SAVEOREDIT', 'Spara eller fortsätt redigera?');
DEFINE('_JL_SAVE_JOB', 'Spara jobbannons');
DEFINE('_JL_EDIT_JOB', 'Redigera jobbannons');
DEFINE('_JL_PREVIEW_JOBPOSTING', 'Förhandsgranska jobbannons');
DEFINE('_JL_JOBPOSTINGSENT', 'Tack för din jobbannons. Våra redaktörer kommer att se över din annons inom kort..');
DEFINE('_JL_GOTOSEARCH', 'Sök jobb');
DEFINE('_JL_POSTJOB', 'Lägg upp jobb');
DEFINE('_JL_ENTERJOBINFO', 'Skriv in jobbinformation');
DEFINE('_JL_NEW_SEARCH', 'Sök job');
DEFINE('_JL_NOSEARCHWORD', 'Du måste fylla i ett sökord.');
DEFINE('_JL_SEARCH', 'Sök');
DEFINE('_JL_NO_RESULTS', 'Inga resultat funna');
DEFINE('_JL_NOTHING_FOUND', 'Kunde hitta några resultat baserat på dina sökkriterier.');
DEFINE('_JL_SEARCH_RESULTS', 'Sökresultat');
DEFINE('_JL_SEARCH_DESCRIPTION', 'Din sökning gav följande resultat: ');
DEFINE('_JL_BACKTOSEARCH', 'Tillbaka till sökformuläret');
DEFINE('_JL_TERMSOFSERVICE', 'Annonseringsvillkor');
DEFINE('_JL_NOTACCESIBLE', 'Denna jobbannons är inte längre tillgänglig.');
DEFINE('_JL_NOTOWNER', 'Du är inte ägaren till denna annons' );
DEFINE('_JL_NOTLOGGEDIN', 'Du måste vara inloggad för att kunna ändra annonser.');
DEFINE('_JL_NEWJOBPOSTED', 'En ny jobbannons har lagts upp');
DEFINE('_JL_NEWJOB_MSG', 'En ny jobbannons med titeln \'<<jobtitle>>\' har lagts upp. För att godkänna jobbet, gå till <<livesite>>/administrator');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS_SOURCING', 'Söker');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS_INTERVIEWING', 'Intervjuar');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS_CLOSED', 'Stängt för nya sökande');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS_FINALISTS', 'Finalister utvalda');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS_PENDING', 'Väntar godkännande');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS_HOLD', 'Lagt på is');
DEFINE('_JL_JOBSTATUS', 'Jobbstatus');
DEFINE('_JL_LIST_INTERNSHIPS', 'Praktikplatser');
DEFINE('_JL_LIST_INTERNSHIPS_DESC', 'Nedan visas en lista över alla tillgängliga praktikplatser.');
DEFINE('_JL_INTERNSHIPID', 'ID');
DEFINE('_JL_INTERNSHIP_TITLE', 'Praktikplats');
DEFINE('_JL_GOTOSEARCH_INTERN', 'Sök praktikplatser');
DEFINE('_JL_POSTINTERNSHIP', 'Lägg upp en praktikplatsannons');
DEFINE('_JL_POSTINTERNSHIP', 'Lägg upp praktikplats');
DEFINE('_JL_JOBAPPLICATION', 'Ansök om jobb');
DEFINE('_JL_NOITEMS', 'Hittade inga jobb');
DEFINE('_JL_ERRORSETTMPL', 'Kunde inte hitta mallfilen');
DEFINE('_JL_JOBLOCATION', 'Ort');
DEFINE('_JL_JOBREFERENCE', 'Referens');
DEFINE('_JL_JOBDURATION', 'Varaktighet');
DEFINE('_JL_DAYTELEPHONE', 'Telefon dagtid');
DEFINE('_JL_EVENINGTELEPHONE', 'Telefon kvällstid');
DEFINE('_JL_APPLICANTEMAIL', 'E-post');
DEFINE('_JL_JOBPOSTINGNOTALLOWED', 'Du får inte lägga upp jobbannonser.');
DEFINE('_JL_SUBMITYOURCV', 'Skicka in din CV');
DEFINE('_JL_ACCESS_DENIED', 'Du har inte tillgång till denna resurs. Var god logga in eller registrera dig.');
DEFINE('_JL_START_DATE', 'Startdatum');

// Admin footer
DEFINE('_OJ_VERSION', 'Version');
DEFINE('_OJ_CREATED_BY', 'Denna komponent skapades åt PICnet av');
DEFINE('_OJ_VISIT', 'Visit');
DEFINE('_OJ_EXCITING_ADDONS', 'for more exciting addons.');

// Admin strings
DEFINE('_JL_A_YES', 'Ja');
DEFINE('_JL_A_NO', 'Nej');
DEFINE('_JL_A_CONFIG_SAVED', 'Konfigurationsfilen har sparats');
DEFINE('_JL_A_CONFIGURATION', 'Jobline Konfiguration');
DEFINE('_JL_A_INFORMATION', 'Information');
DEFINE('_JL_A_AREYOUSURE', 'Är du säker?');
DEFINE('_JL_A_SETTINGS', 'Inställningar');
DEFINE('_JL_A_SELECTDELITEM', 'Välj en post att ta bort');
DEFINE('_JL_A_SELECTITEM', 'Välj en post att');
DEFINE('_JL_A_NOTITLE', 'Du måste fylla i titel');
DEFINE('_JL_A_ADDING', 'Skapa');
DEFINE('_JL_A_EDITING', 'Ändrar');
DEFINE('_JL_A_JOBPOSTING', 'Jobbannons');
DEFINE('_JL_A_CONTENT', 'Ändra innehåll');
DEFINE('_JL_A_ENTER_TITLE', 'Titel');
DEFINE('_JL_A_ENTER_JOBTYPE', 'Jobbtyp');
DEFINE('_JL_A_ENTER_DESCRIPTION', 'Beskrivning');
DEFINE('_JL_A_ENTER_QUALIFICATIONS', 'Kvalifikationer');
DEFINE('_JL_A_ENTER_COMPENSATION', 'Lön');
DEFINE('_JL_A_SHOW_COMPENSATION' ,'Vis lön?');
DEFINE('_JL_A_HOW_TO_APPLY', 'Ansökan');
DEFINE('_JL_A_LISTJOBS', 'Jobbannonser');
DEFINE('_JL_A_DISPLAY', 'Visa #');
DEFINE('_JL_A_JOBPOSTINGREJECTED', 'Din jobbannons har nekats');
DEFINE('_JL_A_REJHI', 'Hej');
DEFINE('_JL_A_REJECTION', 'Hej <<contactname>>,

Vi har nekat din jobbannons med titeln "<<jobtitle>>" på webbplatsen <<sitename>>. Kontakta vår administratör på <<adminemail>> om du har några frågor.

Tack.');
DEFINE('_JL_A_JOBPOSTINGAPPROVED', 'Din jobbannons har lagts ut');
DEFINE('_JL_A_APPROVE', 'Hej <<contactname>>,

Vi har lagt upp din jobbannons med titeln "<<jobtitle>>" på webbplatsen <<sitename>>. Kontakta vår administratör på <<adminemail>> om du har några frågor.

Tack.');
DEFINE('_JL_A_MAILFROMNAME', 'Namnet som automatiska utskick ska skickas från.');
DEFINE('_JL_A_MAILFROMADDRESS', 'E-postadress som automatiska utskick ska skickas från.');
DEFINE('_JL_TITLEASC', 'Titel Stigande');
DEFINE('_JL_TITLEDESC', 'Titel Fallande');
DEFINE('_JL_ORDERINGASC', 'Sortering Stigande');
DEFINE('_JL_ORDERINGDESC', 'Sortering Fallande');
DEFINE('_JL_JOBIDASC', 'ID Stigande');
DEFINE('_JL_JOBIDDESC', 'ID Fallande');
DEFINE('_JL_A_CREATEDASC', 'Datum Stigande');
DEFINE('_JL_A_CREATEDDESC', 'Datum Fallande');
DEFINE('_JL_A_ITEMLIMIT', 'Antal annonser att visa på varje sida i listningar.');
DEFINE('_JL_A_SORTORDER', 'Sorteringsordning på annonser i listningar');
DEFINE('_JL_A_LISTJOBQUEUE', 'Jobb som väntar godkännande');
DEFINE('_JL_A_JOBID', 'ID');
DEFINE('_JL_A_TITLE', 'Titel');
DEFINE('_JL_A_JOB_TYPE', 'Jobbtyp');
DEFINE('_JL_A_FUNCTIONS', 'Funktioner');
DEFINE('_JL_A_DATE_ADDED', 'Datum');
DEFINE('_JL_A_COMPANY_NAME', 'Företag');
DEFINE('_JL_A_PUBLISHED', 'Publicerad');
DEFINE('_JL_A_CHECKEDOUT', 'Utcheckad');
DEFINE('_JL_A_REORDER', 'Omsortera');
DEFINE('_JL_A_ENTER_COMPANYNAME', 'Fyll i företagsnamn');
DEFINE('_JL_A_ENTER_ADDRESS1', 'Adress 1');
DEFINE('_JL_A_ENTER_ADDRESS2', 'Adress 2');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CITY', 'Stad');
DEFINE('_JL_A_ENTER_USSTATE', 'Välj delstat');
DEFINE('_JL_A_ENTER_ZIPCODE', 'Postnummer');
DEFINE('_JL_A_ENTER_COMPANYURL', 'Företagswebbplats');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CONTACTNAME', 'Kontaktpersons namn');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CONTACTPHONE', 'Kontaktpersons telefonnummer');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CONTACTEMAIL', 'Kontaktpersons e-postadress');
DEFINE('_JL_A_SHOWCONTACT', 'Visa kontaktinformation på jobbannonsen?');
DEFINE('_JL_A_ENTER_MEMBERID', 'Medlemsnummer');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CREDITCARD_TYPE', 'Kreditkort');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CREDITCARD_NUMBER', 'Kreditkortsnummer');
DEFINE('_JL_A_ENTER_CREDITCARD_EXPIRES', 'Utgångstid för kreditkort');
DEFINE('_JL_A_POSTJOB', 'Godkänn');
DEFINE('_JL_A_REJECTJOB', 'Neka');
DEFINE('_JL_A_SELECTITEMPOST', 'Välj post att lägga upp');
DEFINE('_JL_A_MOVEUP', 'Flytta upp');
DEFINE('_JL_A_MOVEDOWN', 'Flytta ner');
DEFINE('_JL_A_TERMSOFSERVICE', 'Annonseringsvillkor');
DEFINE('_JL_A_PUBLISHINGLIMIT', 'Antal dagar som jobbannonser ska visas (sätt till "0" om du inte vill ha någon begränsning)');
DEFINE('_JL_A_CLOSE', 'Stäng');
DEFINE('_JL_A_PRINT', 'Skriv ut');
DEFINE('_JL_A_PREVIEW', 'Förhandsgranskning av jobbannons');
DEFINE('_JL_A_NOIDYET', 'Har inget ID än');
DEFINE('_JL_A_PUBLISHITEM', 'Publicera jobbannons');
DEFINE('_JL_A_SHOWCCFIELDS', 'Visa kreditkortsfält');
DEFINE('_JL_A_SHOWUSSTATE', 'Visa val för amerikansk delstat vid adressformuläret.');
DEFINE('_JL_A_ENTER_JOBSTATUS', 'Fyll i jobbstatus');
DEFINE('_JL_A_DEFAULTJOBSTATUS', 'Förvalt värde för jobbstatus');
DEFINE('_JL_A_EMAILAPPLICATION', 'Använd e-postprogram istället för ansökningsformulär.');
DEFINE('_JL_A_ENTER_JOBLOCATION', 'Ort');
DEFINE('_JL_A_ENTER_JOBREFERENCE', 'Referens');
DEFINE('_JL_A_ENTER_JOBDURATION', 'Varaktighet');
DEFINE('_JL_A_POSTJOBS', 'Begränsa vilka som kan lägga upp annonser till denna åtkomstnivå');
DEFINE('_JL_A_ITEMSNEWFOR', 'Jobbanonser markeras som nya detta antal dagar.');
DEFINE('_JL_A_SELECTSTATE', 'Välj amerikansk delstat');
DEFINE('_JL_A_ORSELECTFROMLIST', 'Eller välj delstat:');
DEFINE('_JL_A_KEYWORDCATS', 'Nyckelordskategorier');
DEFINE('_JL_A_EXTRAFIELDS', 'Extra Fält');
DEFINE('_JL_A_COMPANY_CONTACT_INFO', 'Kontaktinfo');
DEFINE('_JL_A_PAYMENTINFORMATION', 'Kreditkortsinfo');
DEFINE('_JL_A_JOBINFORMATION', 'JobbInfo');
DEFINE('_JL_A_DATEFORMAT', 'Datumformat, lämna fältet tomt för att använda språkfilens datumformat (använder syntaxen för <a target="_blank" href="http://se.php.net/manual/en/function.strftime.php">strftime()</a>)');
DEFINE('_JL_A_SELECTTEMPLATE', 'Välj vilken malluppsättning som ska användas');
DEFINE('_JL_A_AUTOAPPROVEJOBS', 'Godkänn jobbannonser automatiskt.');
DEFINE('_JL_A_ACCESS', 'Åtkomstnivå');
DEFINE('_JL_A_ACCESS_ALL', 'Publik');
DEFINE('_JL_A_ACCESS_REGISTERED', 'Registrerad');
DEFINE('_JL_A_ACCESS_USER', 'Speciell');
DEFINE('_JL_A_ACCESS_NONE', 'Inga');
DEFINE('_JL_A_EXTRAINFO', 'Extra fält');
DEFINE('_JL_A_PUBLISHING', 'Publicering');
DEFINE('_JL_A_ITEM_DETAILS', 'Huvudinformation');
DEFINE('_JL_A_COULDNTREADTEMPLATE', 'Kunde inte läsa mallfilen.');
DEFINE('_JL_A_TEMPLATE_SAVED', 'Mallfilen har sparats.');
DEFINE('_JL_A_LISTTEMPLATES', 'Lista mallfiler från malluppsättningen');
DEFINE('_JL_A_CANCEL_TMPL', 'Mallfilen sparades inte.');
DEFINE('_JL_A_EDITING_TEMPLATE', 'Ändrar mall');
DEFINE('_JL_A_TEMPLATE_FILE', 'Mallfil');
DEFINE('_JL_A_PATH', 'Sökväg:');
DEFINE('_JL_A_WRITEABLE', 'Skrivbar');
DEFINE('_JL_A_UNWRITEABLE', 'Ej skrivbar');
DEFINE('_JL_A_NOEXTRAFIELDS', 'Det finns inga extra fält.');

// Error messages
DEFINE('_JL_ERR_YOURCONFIG', 'Din konfigurationsfil är');
DEFINE('_JL_ERR_CHMODFILE', 'Du måste ända filrättigheterna till 766 för att inställningarna ska kunna sparas.');
DEFINE('_JL_ERR_WARNING', 'Varning...');
DEFINE('_JL_ERR_NOT_WRITEABLE', 'ALLVARLIGT FEL: Kan inte skriva till iInställningsfilen');
DEFINE('_JL_ERR_OPEN_FILE', 'ALLVARLIG FEL: Kunda inte öppna filen.');
DEFINE('_JL_ERR_NOTITLE', 'Titel måste anges.');
DEFINE('_JL_ERR_CHECKED_OUT1', 'Posten');
DEFINE('_JL_ERR_CHECKED_OUT2', 'ändras för tillfället av en annan administratör.');
DEFINE('_JL_ERR_TMPL_NOT_WRITEABLE', 'ALLVARLIGT FEL: Kan inte skriva till mallfilen·');

----------------------------

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2005 - 15:34 #1
DEFINE('_JL_ERROR', 'Der er sket en fejl.');
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 15:38 #2
Tror nu ikke der er nogen der gider at oversætte den fra ende til anden, men hvis du nu selv begynder at oversætte den, og så indsætter her hvad du er i tvivl om.
Jeg selv bor i Sverige, og er også i besiddelse af en udemærket svensk-dansk ordbog.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 15:46 #3
Faktisk kan jeg godt gøre det fra ende til anden, men så kommer det til at koste 200dkk frem for 200 point. Det er vel lige under en krone pr linje.

Skriv en email til netwarrior [a] gmail.com hvis du er interesseret i dette.
Avatar billede procept Nybegynder
27. august 2005 - 20:26 #4
--> erikjacobsen og strych9 Tak for jeres kommentarer ! Jeg sætter meget stor pris på det. Jeg er overbevist om at netop I er en meget vigtig del af eksperten.dk - samtidig vil jeg opfordre jer til fremover at kommenterer andre spørgsmål på tilsvarrende måde. Jeg er overbevist om at det vil bidrage med at højne kvaliteten.

P.S. Jeg har tidligerer mødt personer her på eksperten.dk der har interesse i kontekst/sprog/oversættelse og de har, er jeg blevet fortalt, stor interesse i netop min opsatte opgave.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 20:33 #5
Ja, jeg kan jo også godt se at der er en storm af henvendelser her, hvis du nu skal besvares med lige dele sarkasme. =)

Mit forslag var sådan set seriøst, men hvis du ikke har interesse så er det såmænd også fint. Så synes jeg bare du skal ignorere det, i stedet for at blive godt gammeldags fornærmet over det. =)

Folk på eksperten hjælper generelt gerne med oversættelser ja.... små oversættelser... uden erhvervsmæssig værdi.
Avatar billede procept Nybegynder
27. august 2005 - 20:52 #6
OK... vil du gøre det for kr. 200,- ?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 20:56 #7
jeps

men hvis nogen har lyst til at underbyde, kan du jo vente lidt og se.
Avatar billede combinedesigns Nybegynder
27. august 2005 - 23:06 #8
hey jeg vil gerne gøre det for 200 kr. mail mig filen hvor de ovenstående sætninger står..
Avatar billede combinedesigns Nybegynder
29. august 2005 - 09:17 #9
glemte lige mail: shahrokh.sotoudeh@gmail.com
Avatar billede strych9 Praktikant
27. september 2005 - 21:19 #10
Hvad så procept? Fandt du en alternativ vej eller?
Avatar billede procept Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:33 #11
der kom en venlig person forbi, der har sprog som sin hobby.