Avatar billede goody-goody Nybegynder
27. august 2005 - 14:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skiftende cpu hastighed

Hej

Jeg har en stationær medion computer.

Når jeg går ind i egenskaber for denne computer er cpu hastigheden forskellig for hver gang jeg starter op. computeren er en amd 3000+ men nogen gange står det at den kører 500 mhz og andre gange 1500 MHz

ved I hvad jeg kan gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 14:17 #1
Gå til start -> kontrolpanel, skift til klassisk visning
Dobbeltklik på strømstyring
I fanebladet generelt skal du vælge strømstyringsmodel. Hvis den ligenu står til EnergyStar eller en anden besparende tilstand skal du ændre den. Sæt den feks til Altid Aktiveret.
Avatar billede kenp Novice
27. august 2005 - 19:46 #2
Det skulle vel ikke være en 64bit cpu hvor cool and quite er aktiveret i bios.. hvis ja så køre cpu kun med det kraft du har behov for.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
29. august 2005 - 01:02 #3
Jeg tror ikke det er en 64 bit, men det er nogle gode muligheder I kommer med - hvorfor er det blevet så moderne kun at kommentere på eksperten. Så kan man aldrig dele points ud, hvis svarene er gode, men ikke lige fører til en løsning af problemet - måske fordi der ikke ER nogen løsning andet end at computeren skal til reperation.
Avatar billede strych9 Praktikant
29. august 2005 - 01:35 #4
En CPU kan ikke gå i stykker på den måde at den står og skifter hastighed.

Det er en feature at CPU ændrer hastighed alt efter hvor intenst du bruger den, og det er en god ting. Lavere clock frekvens = mindre strømforbrug, mindre varme og mindre køling skal der til (dvs mindre blæserstøj).

Der er de to muligheder der er givet. Enten justeres det i strømstyring, ellers også er det en AMD CPU med Cool'n'Quiet aktiveret.

Uanset hvad skal du ikke bekymre dig om det. Prøv at sætte din CPU på noget intenst arbejde, og du vil se at den faktisk automatisk justerer sig selv til max hastighed. Du går ikke glip af noget (ud over blæserstøj og højere el-forbrug).
Avatar billede kenp Novice
29. august 2005 - 08:17 #5
goody-goody -> det er forskel fra person til person om man ligger svar med det samme eller ej.. personlig ligger jeg kun svar med det samme hvis jeg ved a det jeg skriver kan være løsningen/svaret.
Avatar billede strych9 Praktikant
29. august 2005 - 08:23 #6
Jeg gjorde som kenp gjorde engang, men så blev karma systemet indført... Efter at være blevet kaldt "point liderlig" nogle gange for blot i al uskyldighed at give et godt bud på et svar, holdt jeg op med det. Omend jeg måbede noget over den bagvedliggende idioti.

Men her er altså et svar, like it or not. =)
Avatar billede kenp Novice
29. august 2005 - 08:38 #7
og strych9 mangler point ;) så ingen til mig tak ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
29. august 2005 - 08:39 #8
lol

!!!!!!