Avatar billede banjokenned Nybegynder
26. august 2005 - 12:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændreing fra dansk til engelsk

Har en PC som jeg har installeret XP Pro engelsk og derefter multilaug dansk efterfølgende ,på - når jeg skal have logget den på vores server (Win 2003)står log on skærmen på dansk... derefter indlæser den "personlige indstillinger" MEN skifter så til "apply settings" og ender med at starte windows op på engelsk.

Har prøvet at logge på som adm (lokalt på maskine) og ændre alle sprog muæligheder (i kontrolpanel) til dansk, men ligemeget hjælper det..

Havd skal jeg gøre

Banjo
Avatar billede norphf Nybegynder
26. august 2005 - 14:30 #1
Installere en dansk Win XP :)
Avatar billede banjokenned Nybegynder
26. august 2005 - 15:39 #2
problemet er bare, at den jo var installeret med en uk version oem, og så fulgte der 5 multilaug skiver med .- deriblandt een med dansk,,,,

Andre forslag ??!
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2005 - 19:11 #3
Så når du logger på lokalt er den på dansk, men når du logger den på et domæne så er den på engelsk?
Hvis den skifter på "apply settings", så lyder det som om det er en Group Policy der spiller ind.
Avatar billede banjokenned Nybegynder
27. august 2005 - 00:06 #4
Nemlig ja - lokalt dansk - domæne engelsk....

Hvordan får jeg sagt til mine itfolk ned på kontoret, hvad de skal gøre... noget med language..... på denne maskiner... de 3 andre (ældre maskiner) hvor dansk er installeret fra start, er der ingen problemer med sporg - hverken lokalt eller domæne.... så GPO kan tænkes og så igen, hvordan...

puhh - det var snørklet .. men man må håbe..

Banjo
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 00:32 #5
Jeg tror du har svaret så nogenlunde her:
http://www.microsoft.com/globaldev/reference/win2k/setup/restrict.mspx

Der er en MUI group policy, og der skulle være en "user interface language setting". Derfor tror jeg at en domain admin skal gå ind og sætte det her for dig.
Avatar billede banjokenned Nybegynder
27. august 2005 - 12:04 #6
Strych9 > perfekt det virker....

Skriv lige et svar, og 100 points er på vej our way...

:o)
Avatar billede strych9 Praktikant
27. august 2005 - 14:03 #7
Fino =)
Avatar billede strych9 Praktikant
03. september 2005 - 14:53 #8
Hey Banjo, når du får tid så log lige in, marker mit navn og tryk på accepter =)
Avatar billede banjokenned Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:51 #9
sorry :O)
Avatar billede banjokenned Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:52 #10
vi hanlder sgu ikke sqamme dag vi æder...