Avatar billede nka Nybegynder
25. august 2005 - 14:56 Der er 1 kommentar

Udfyld <select> på baggrund af data fra anden <select>

Hej Eksperten

Jeg har en <select> (jeg kalder menu) der er udfyldt fra en mysql tabel, på baggrund af det valgte element vil jeg gerne udfylde en ny <select> (som jeg kalder undermenu) således at man først vælger menu'en og så skal dens undermenuer komme i næste <select>

men hvordan finder jeg lige værdien i det valgte element.
havde det været en form action kunne jeg jo bare benytte request.form("xxx")

nogle ideer til hvordan jeg finder værdien ?
Avatar billede tofte Juniormester
25. august 2005 - 14:59 #1
hvis du vil lave det med asp, er du nød til at lave en form omkring som du så submitter, eks med onChange... og så læse form værdien og generere en side med den nye boks.

Du kan også lave det med javascript, så er du fri for at submitte siden.