Avatar billede chatonline Nybegynder
25. august 2005 - 12:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASUS P4PE understøtter den Intel Celeron D 2.66 GHz?

Jeg har søgt nogle steder og har fundet at nogen siger den godt kan understøtte den men andre steder siger de den ikke kan.

Hvad mener i?
Avatar billede msknives Nybegynder
25. august 2005 - 13:37 #1
Det tyder på, at med sokkel 478 og FSB op til 533MHz at kortet kan. Dog er der en detalje der er vigtig, nemlig BIOS hvis den BIOS bundkortet har er ældre end den
du kan downloade fra ASUS hjemmeside skal du opdatere med nyeste BIOS før du kan være sikker på at kortet virker med din Celeron D, men helt sikker er man aldrig.
Har selv prøvet på et Asus bundkort med sokkel 478 og FSB på max. 533MHz, men nej den ville ikke acceptere samme CPU som du har og gik i sort, jeg valgte et kort op til 800 MHz fra ASUS for at være sikker (P4S800-MX SE), men ASUS sagde svarede mig at en opdatering af BIOS ville gøre Celeron D brugbar i det første bundkort.
Avatar billede chatonline Nybegynder
25. august 2005 - 14:56 #2
Jeg har jo ikke mulighed for at opdatere min bios når min cpu ikke virker og min computer ikke kan starte op...
Avatar billede chatonline Nybegynder
25. august 2005 - 21:09 #3
Er der slet ingen mulighed for at jeg kan anvende min CPU på mit bundkort. Har fundet opfateringer til BIOS men virker ikke rigtig til den kan tage Celeron D.
Avatar billede msknives Nybegynder
26. august 2005 - 10:03 #4
Du siger du ikke kan starte din pc op, hvad er årsagen? - Celeron D eller har du prøvet tidligere med anden CPU, der så har virket?
Avatar billede chatonline Nybegynder
26. august 2005 - 10:10 #5
Det er cpu'en..
Jeg har tidl. haft en anden cpu i 1700 celeron. Den gik dog i stykker efter den blev pillet ud.
Avatar billede msknives Nybegynder
26. august 2005 - 10:42 #6
OK men det var vel men en FSB på 400 MHz?
Avatar billede msknives Nybegynder
26. august 2005 - 11:00 #7
Men er du sikker på din Celeron D virker? Så kan det være et nyt bundkort er en løsning fx.: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124828 ell. hvis du vil satse til 199,- hos shg.dk under: Demovarer (uden S-ATA) Gigabyte GA-8S648FX.
Avatar billede chatonline Nybegynder
26. august 2005 - 12:19 #8
Hvis jeg ikke får den solgt på QXL.dk så køber jeg sq det bundkort i har postet :-)
Avatar billede chatonline Nybegynder
20. februar 2008 - 21:06 #9
lukket