Avatar billede smashlotus Nybegynder
25. august 2005 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

spg. vedr. fjernsupport

Hejsa!
Jeg overvejer at give mig i kast med XP's mulighed for fjernsupport for at hjælpe venner og bekendte med deres pc problemer.
Har I gode erfaringer med denne supportmetode, fungerer det ok?

Og så det vigtigste: Under min research støder jeg på følgende:

"Bemærk! Fjernsupport anvender DCOM. I registreringsdatabasen til Windows XP er DCOM-stien HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Ole med en strengværdi på EnableDCOM = J. Hvis denne værdi er sat til 'N' eller mangler, kan Fjernsupport ikke fungere."

Det står i denne artikkel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;300546

Men er DCOM ikke det, som (anti)spyware folkene hårdnakket anbefaler at man lukker for???
Avatar billede pesko Nybegynder
25. august 2005 - 12:21 #1
Den sikkerheds diskution som du referer til gå ud på at stoppe alt det som du ikke har behov for, og dcom er typisk en af de. Men det skulle være enkelt at lave en lille registry file som enable dcom og en anden som disabler dcom.

I øvrigt skal den som ud ønsker at hjælpe huske at åbne for port 3389 (Terminal service) i sin ruter/firewall mod din maskine.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2005 - 15:19 #2
Fjernsupport er altid et sikkerhedsproblem. Når en hacker bryder ind på en maskine, er det jo netop "fjernsupport" han anvender idet han har brug for at kunne kontrollere maskinen fra et andet sted. Hvis du allerede har lagt muligheder for fjernsupport ind på maskinen gør du hans arbejde lettere, især hvis du ikke har beskyttet det ordentligt.

Hvis du vil yde fjernsupport, så gør det via VPN og beskyt dig ordentligt
Avatar billede smashlotus Nybegynder
29. august 2005 - 10:26 #3
OK. Så hvis man vil bruge fjernsupport skal det altså stå åbent, og ellers bør man lukke for DCON.

Venligst læg svar. :-)
Avatar billede smashlotus Nybegynder
01. september 2005 - 08:47 #4
I må gerne lægge et svar begge 2
Avatar billede smashlotus Nybegynder
01. september 2005 - 19:51 #5
Lukker
Tak for hjælpen.. :)