Avatar billede herregud Nybegynder
24. august 2005 - 22:07 Der er 6 kommentarer

Min computer får ikke tildelt en ip-adresse

Jeg har en computer med trådløst netværk, som når jeg tænder computeren, godt nok får forbindelse til den trådløse routeren, men jeg får ikke tildelt en ip-adresse. Jeg kan trykke "repair" under "wireless connection status", og det hjælper da også.
Men det skulle jo ikke være nødvendigt..
Hilsen
carsten
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 22:08 #1
Hvilket operativsystem bruger du?
Avatar billede herregud Nybegynder
24. august 2005 - 22:19 #2
Jeg bruger window xp proffessionel
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 22:23 #3
Okay, det ved jeg ikke så meget om - men har du ikke et administrationsinterface hvor du kan sætte den til at modtage IP automatisk?
Avatar billede m_skau Nybegynder
24. august 2005 - 22:38 #4
Tryk Start/Kør og skriv
  cmd
og tryk OK
I det vindue der åbner skriver du
  ipconfig /all
og trykker enter
Højreklik på vinduets øverste bjælke (oftest blå) og vælg "Rediger" og derefter "Marker"
Marker nu med musen teksten som ipconfig kommandoen resulterede i, og tryk enter.
Teksten ligger nu i udklipsholderen. Læg en kommentar med teksten her.
Avatar billede teamdev Novice
24. august 2005 - 23:10 #5
Jeg mener du i indstillingerne for det trådløse netværk kan sætte det til automatisk/altid at være det den bruger.
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
25. august 2005 - 08:19 #6
Jeg har lige haft det samme problem med en pc. Efter at have oprettet statiske ip og dns oplysninger kom den på netværket. Efter genstart satte jeg ip indstillingerne til automatisk og siden har den virket upåklageligt.
Også selv om andre pc'ere har taget dens ip-adresse.