Avatar billede hansgeist Nybegynder
24. august 2005 - 17:37 Der er 6 kommentarer

Hvor er php på mit webhotel?

Hej Jeg skal finde ud af hvor php er på mit webhotel.

Jeg har kun adgang til FTP. Så hvordan finder jeg det lige. Altså som regel er det vist placeret her:

/usr/bin/php

Og der findes jo også en phpinfo.php fil som kan give en masse info, men kan den også fortælle hvor php er? - er der en måde at få den information på?

Glæder mig til at lære det...
Avatar billede jaw Nybegynder
24. august 2005 - 17:41 #1
Hvis du har webhotel hos en "rigtig" host, så skal du ikke regne med at du har adgang til selve php-biblioteket, da det normalt er fælles for hele serveren - altså fælles for alle webhoteller der ligger på den server.
Avatar billede espersen Novice
24. august 2005 - 19:16 #2
du kan evt tjekke om der er PHP på din server med denne lille kodestump

<?php

phpinfo();

?>

Læg det ind via fx. notepad og gem filen som root.php og upload den til webhotellet
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2005 - 20:22 #3
Hvorfor vil du vide hvor PHP ligger ?

Det er ikke ligesom med CGI at udbyderen gerne har lavet at det skal ligge et bestemt sted.

Du laver "bare" dine php scripts og uploader til serveren og tilgår dem via en browser.
Avatar billede hansgeist Nybegynder
25. august 2005 - 08:06 #4
Hej jaw, leif og espersen

Mange tak for jeres kommentarer. Jeg skal sætte nogle cron jobs op. Og de skal have stien til php-biblioteket.....Jeg kan godt sætte cron jobs op på mit webhotel, men det ser ikke ud til at de kører i php-biblioteket.

Jeg har set i phpinfo.php filen men jeg ikke se stien til php-biblioteket. Skulle den fremgå af phpinfo.php?
Avatar billede espersen Novice
26. august 2005 - 00:25 #5
johhh  øøhhh det mener jeg (uden at tjekke) - men den henviser nok til serverens c-drev ...melder vel reelt pass på den del ;o)
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2005 - 06:50 #6
Hvis dine cronjobs ikke fungerer er det næsten med garanti en fejl i definationen af jobbet !