Avatar billede the_svendsen Nybegynder
24. august 2005 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fildelings program

Halløj...
jeg har et lille problem....
på min skole er der trådløst netværk, og jeg havde tænkt mig at bruge et fildelingsprogram, til at hente en ny linux version til min xbox + lidtt andet.... men de har lukket portene på netværket, så bearshare, limewire, og mange andre kan ikke connecte.... kazaa kan connecte og finde resultater, men kan ikke downloade....

nogen der ved hvad man kan gøre???
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2005 - 08:58 #1
Brug Winmx - den finder selv de alternative åbne porte når du installerer - men hvis portene er lukkede er det nok fordi du netop ikke skal bruge den slags programmer ;-) Så overvej lige engang til om det er evt. ballade værd.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 10:13 #2
hvis du selv kan bestemme hvilke porte programmet skal bruge, burde det jo kunne lykkedes....
og emule er jo en mulighed http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?l=1
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
24. august 2005 - 11:24 #3
skal man så bare prøve at skrive nogle forskellige tal som port???
Avatar billede nva Praktikant
24. august 2005 - 13:09 #4
Hvem spørger du? Hvad angår WinMx skal du ikke angive nogen porte men lade den søge selv og acceptere at de normale porte ikke kan benyttes. Ved emule som jeg ikke kender skal du vel angive de porte som du ved er åbne - fx. port 80.
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2005 - 23:23 #5
Har du tænkt over, hvad du kan skabe af problemer for de andre brugere/elever ved det?

Som nva er inde på, der er nok en grund til, at de porte er lukkede. Den grund er sikkert, at skolen ikke vil acceptere, at den slags programmer bruges.

Hvis det lykkes dig, og det bliver opdaget, kan det få nogle ret alvorlige konsekvenser for både dig og dine kammerater. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du mener med "+ lidtt andet", men jeg har en ide om, at det ikke er helt lovligt. Konsekvensen kunne blive, at jeres brug af nettet bliver endnu mere restrikteret.
Avatar billede krydset Nybegynder
24. august 2005 - 23:26 #6
og så er linux versioner osse tilgængelige på producenternes hjemmesider :-D
Ingen grund til at bruge usikre fildelingsprogrammer til den slags
Avatar billede nva Praktikant
30. august 2005 - 07:55 #7
Fandt du ud af det?