Avatar billede jonasj Nybegynder
13. april 2001 - 10:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af EMS

Hvordan får man EMS til at virke i W2K? Jeg har et oldgammelt spil, som jeg savner lidt (WC: Privateer). Jeg har forsøgt med at sætte EMS mv oop i Egenskaber (PIF-fil) samt sætte EMM=RAM i CONFIG.NT.
Men det virker ikke. Ved start af programmet får jeg flg fejl:
\"Protected mode driver is not responding to EMS function calls. Make sure your EMS driver is not configured with the NOEMS option. If it is, replace the option NOEMS with RAM.\"

Jeg synes jo at EMM=RAM i CONFIG.NT burde modsvare dette....

Nogen idéer?
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 10:50 #1
Har du henvist til Config.nt i PIF filen?
Avatar billede jonasj Nybegynder
13. april 2001 - 10:54 #2
Så vidt jeg kan se og forstå defaulter alle PIF-filer til \"%SystemRoot%\\SYSTEM32\\CONFIG.NT\", og det er i denne fil, jeg har tilføjet EMM=RAM.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 10:59 #3
Gå ind i egenskaber for programmmet, under fanen \'Program\' Tryk på \'Advanced\'
Her skal der være reference til Autoexec.nt og Config.nt.

Sæt evt. alt under fanen \'hukommelse\' til auto.

Jeg sidder ikke lige ved en W2K maskine, så ovenstående er SVJH.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 11:01 #4
Lav først et kopi af config.nt, og læg det ned i samme mappe som programmet.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 11:05 #5
Indsæt evt. følgende i Config.nt
shell=X:\\winnt\\system32\\command.com /p /e:1024 (1024 er hukommelses størelsen du vil bruge)

Avatar billede jonasj Nybegynder
13. april 2001 - 11:27 #6
1) Det var jo det jeg havde gjort...
2) Det kan vel være ligegyldigt hvor den ligger...
3) Det prøvede jeg så også...

Resultat: Fuldstændigt det samme som før.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 11:48 #7
Bruger spillet DOS4GW når du starter det?
Hvis det gør, får du det ikke til at køre under W2K.

Jeg har endnu ikke set et spil, der bruger DOS4GW, som kunne køre i W2K.
Avatar billede jonasj Nybegynder
13. april 2001 - 14:00 #8
Så vidt jeg husker kommer der en kort \"besked\" ved spil, der bruger DOS4GW. Det er der ikke antydning af her, så jeg tror ikke det er et DOS4GW-spil.

Jeg mente da også at den væsentligste grund for spil-udviklerne til at benytte DOS4GW var at undgå at skulle bruge EMS!?!?

Nå, men jeg lader spørgsmålet stå åbent et par dage - måske der er nogen der kommer op med flere forslag...
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 14:32 #9
Fra www.wcnews.com

Wing Commander Windows 2000 Compatibility List
Although all of the games tested below were tested on the final release build of Windows 2000, there is no guarantee that games listed as working will work on your machine, and those listed as not working may well run under a different configuration. The DOS mode games are not included in the list since Win2K DOS mode seems to have broken SVGA mode, and no sound or joystick support. Basically, all DOS games except Privateer and Armada should work the same as in Windows 9X, except without sound or joystick, and they\'ll only run in VGA mode. Privateer and Armada only work in full DOS mode which isn\'t available in Win2K.

Avatar billede makse Nybegynder
22. april 2001 - 10:15 #10
Det ser ud til at det ikke kan køre i W2K.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. maj 2001 - 13:46 #11
Man kan installere en virtuel PC under W2K, her kan du starte f.eks en DOS 6.2, en windows 98 eller hvad med en linux. Den virtuelle PC kører som et vindue på dit skrivebord som man kender det fra MAC\'er der kører PC-software.
Se endvidere:

www.connectix.com
www.wmware.com

>Tommy

Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 01:39 #12
Husk at lukke spørgsmålet.