Avatar billede happyhenrik Nybegynder
22. august 2005 - 12:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Xal går ned ved print på en terminalserver

Sidder her med et mærkeligt problem. XAl ligger på en windows2003 server, og virker upåklageligt, når det startes via en genvej på pc'en. Vil så lave så remote users kan køre programmet via Terminal services. Programmet kører fint, lige indtil jeg vil printe - så lukker XAL ned. Flg. fejl dukker op i event vieweren:

Faulting application cxalw32.exe, version 3.5.0.0, faulting module cxalw32.exe, version 3.5.0.0, fault address 0x0016c9d5.

Har prøvet at gå på microsoft.com og søge, men synes ikke jeg kan finde et klart svar/løsning.

Nogen der har en ide ? Det skal siges at sp1 til windows 2003 ikke er lagt på endnu, men vil blive gjort i aften.
Avatar billede Broholm Novice
22. august 2005 - 16:07 #1
Vælg XAL->Printer opsætning oppe i menubjælken... Sæt begge felter til "Standard-Windows"

Dette skal gøres for alle brugere
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
23. august 2005 - 11:21 #2
Samme fejl... XAL går bare ned når man går ind i printeropsætning...
Avatar billede Broholm Novice
23. august 2005 - 12:38 #3
Er der installeret en Windows printer? Altså i selve Windows?
Nogle versioner af XAL crasher hvis der ikke er installeret nogen printere på maskinen/sessionen.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
23. august 2005 - 12:42 #4
klienterne har installeret netværksprintere fra serveren der også kører XAL. Og de printer kommer fint med over i sessionen som de skal
Avatar billede Broholm Novice
23. august 2005 - 13:59 #5
Er det alle rapporter som crasher eller kun en enkelt?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
23. august 2005 - 15:58 #6
ja det er ved alt... intet kan skrives ud.. :o(
Avatar billede Broholm Novice
23. august 2005 - 16:57 #7
Hvilken kerne version + build er det? Det står under Hjælp oppe i bjælken.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
24. august 2005 - 11:43 #8
Version 3.5, Build #77
Avatar billede Broholm Novice
24. august 2005 - 15:14 #9
Bed din leverandør om at få den nyeste version installeret. #77 har mange problemer med printere...
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
24. august 2005 - 15:22 #10
ok - er det bare en nyere build eller en anden version ? Tænker mere på kompabilitet, ændret gui o.lign. Er opdateringen gratis ?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
24. august 2005 - 15:39 #11
har lige talt med leverandøren, så det prøver vi - og satser på at det virker :)

Tak for hjælpen
Avatar billede Broholm Novice
24. august 2005 - 16:53 #12
Det er et nyeere build, men du må kun få den hvis I har opd. abbonement. Men den retter en bunke fejl.