Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 21:47 Der er 6 kommentarer

Upload af flere filer til webhotel!

I forbindelse med jeg jævnligt skal uploade mange billeder til et webhotel, hvordan kan man lave en sådan funktion bedst muligt på en hjemmeside?

Jeg tænkter ikke på hvordan der programmeringsmæssigt laves, men mere funktionsmæssigt (html opsætningen). Kan man overhovedet lave noget smart, eller er det mest optimalt at benytte ftp-program her?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2005 - 21:51 #1
de 2 oplagte muligheder er vel:

A)  en HTML form hvor der kan vælges f.eks. 20 filer som så håndteres af
    et serverside script

B)  en Java applet som uploader med FTP

#B er klart kønnest, men den bør kun anvendes til folk som du tør betro
passwordet

så kan man naturligvis kombinere

C)  en Java applet som uploader til et server side script

det er måske den bedste løsning
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 21:54 #2
Ja, men ved løsning A, kan man da uploade mere end én fil af gangen?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2005 - 21:57 #3
ja

men du er nødt til at ligge dig fast på et max. f.eks. 20 eller 50
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2005 - 21:57 #4
(og upload scriptet skal naturligvis understøtte det)
Avatar billede netraider Nybegynder
20. august 2005 - 23:16 #5
For ikke at tænke på at php/asp/hvad du nu bruger skal have en memory limit der er så høj at det kan håndtere det. De fleste steder kan php fx ikke tage mod mere end 4-8MB af gangen.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:51 #6
OK ?