Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 20:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Logon til TDC fra Outlok Ekspress ?

Hej
Jeg har været nød til at geninstallere windows XP og SP2 osv. Jeg har tastet alle oplysningerne ind igen, på min e-mail konti i OE.
Men der sker det, at når jeg åbner OE, så kommer der en logon boks frem, som jeg så skal taste midt kodeord ind i for at komme videre. Jeg har sat flueben i gem adgangskode - men den gemmer den åbenbart ikke, "prikkerne" forsvinder igen i "adgangskode" feltet når man efterfølgende checker egenskaber for konti - faneblad Server.
Hvad / hvor gør jeg noget galt, jeg har checket min anden pc og der er opsætningen i OE den samme. Kører på en Lan forbindelse og mit Internet Explorer køre fint
Tidligere kunne jeg bare klikke på OE ikonet og jeg var i min indboks og kunne læse de indkommende mails
Avatar billede ffn Nybegynder
20. august 2005 - 21:41 #1
Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 22:11 #2
ffn - fint forsøg, men det hjælper desværre ikke noget :O(
Den vil IKKE beholde kodeordet, viker kun når man lige logger på - næste gang man åbner OE, vil den have det igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 22:12 #3
Kik en ekstra gang der hvor du markerer "Husk adgangskode". Der er der også en "log på med godkendelse af sikker adgangskode" og lidt længere nede "Min server kræver godkendelse", og der skal ikke være flueben ud hverken den ene eller den anden.
Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 22:16 #4
Der er IKKE flueben i nogen af dem - desværre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 22:20 #5
Du har angivet både POP3 adressen for indgående såvel som SMTP adressen for udgående post ?

Under forbindelse, skal du ikke have "Opret altid forbindelse til denne konto med" markeret.
Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 22:41 #6
Ja - både POP3 og SMTP er oprettet.
Nej - "Opret altid forbindelse til denne konto med" er IKKE markeret
(står med gråt sløret "Lokalnet (LAN)"
Avatar billede kile Nybegynder
21. august 2005 - 12:22 #7
Har lige prøvet at oprette det i Outlook istedet for, men der sker fuldstændig det samme.

Kan det evt. have med følgende at gøre:
Tidligere var min e-mail osv. konfigureret under det "gamle" XP og den blev så løbende opdateret, med SP1 og SP2 osv.

Nu har jeg jo installert win XP SP2 fra starten og først konfigureret mine indstillinger osv. MED SP2 installeret ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2005 - 14:20 #8
Det bør det ikke, for Outlook er ikke et XP system program, som Explorer og Outlook express. Outlook tilhører Office programpakken, og der kan være opdateringer til pakken, som dit Outlook mangler.
Avatar billede kile Nybegynder
21. august 2005 - 17:07 #9
jeg har måske fundet ud af lidt mere.
Da jeg var færdig med installering osv. konfigurerede jeg først messenger, men kunne ikke helt huske min .net passport, den accepterede dog min e-mail adresse.
Herefter konfigurede jeg mit outlook Express.
Nu har jeg lagt mærke til, at messenger kommer frem (popper op) ned ved uret, når jeg vil åbne OE - selvom Messenger er sat til IKKE at skulle starte med windows,
er der en sammenhæng og hvordan kan evt. jeg løse det ?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2005 - 07:21 #10
Hvis du ikke bruger Microsoft Windows Messenger, kan du afinstallere den:

http://www.riversen.dk/?side=tips.php#messenger
Avatar billede kile Nybegynder
22. august 2005 - 18:20 #11
Sidste nyt, med løsningen :o)

Snakkede med TDC support - alt var som det skulle være i opsætningen af konto og Adsl forbindelse, men kunne stidg ikke gemme kodeord til automatisk logon.
Sænkede alle sikkerhedsindstillingerne i Windows IE, huske kodeord /formularer osv.
stadig med samme resultet og TDC opgav og henviste mig til Microsoft support.

Microsoft gennemgik stort set det samme og samme resultet, men lige inden at alt håb var ude, spurgte han til installerede programmer.
Her nævnte jeg selvfølgelig Norton Internet Securety og vi deaktivered firewallen og
indtastede password osv i Outlook igen - BINGO den kørte nu med automatisk logon.
Vi kørte en "program scanning" i Norton (finder åbenbart de programmer som kan gå på internettet osv.
Der skulle jeg sætte flueben i dem den fand og sige OK til - det har virket lige siden.

Tak for hjælpen Alle .-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. august 2005 - 23:21 #12
Det var da dejligt at høre.

Husk at lukke sprøgamålet ! !
Avatar billede kile Nybegynder
23. august 2005 - 19:12 #13
Lukker :o)