Avatar billede kile Nybegynder
19. august 2005 - 22:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse i XP ?

Hej der!

Hvis man har lavet en ændring i reg.databasen og IKKE har fået lavet en back-up af det, kan man så bruge XP`s systemgendannelse og derved få reg.databasen tilbage stillet ?

Jeg har nemlig haft problemer med Norton 2003, slettet det i tilføj/fjern og ville herefter installere igen.
Det kunne den ikke, gik så i "regedit" og fjernede norton mapperne.
Installerer norton igen,  men skriver nu at den ikke kan installere livereg apps ?
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2005 - 22:13 #1
Jeps.
Avatar billede summer Mester
19. august 2005 - 22:19 #2
Find bare et gendannelsespunkt der ligger før din ændring
Avatar billede kile Nybegynder
19. august 2005 - 22:19 #3
OK,  prøver lige :-)
Avatar billede kile Nybegynder
19. august 2005 - 23:27 #5
Har nu prøvet at stille den tilbage, til et tidspunkt hvor norton kørte rimelig godt.
Men den popper op med en meddelse om at "systemadministration hor opsat regel for denne handling" og den kommer ikke videre.

Jeg ER logget ind med sys.administrator konto
Jeg er eneste bruger på maskinen og kører ikke på eller opsat til domæne, jeg har ikke opsat nogen regler på nogen tidspunkter.

Prøvede det der bliver foreslået her:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/735050b77b1fcece88256bc7005c3bc6/23bda5412ae1a49688256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Programmet siger at den har afinstalleret, men Norton antivirus optæder stadig, og kan ikke geninstalleres.

Prøvede at gå i fejlsikret tilstand, for at fjerne alle norton produkter, men det får jeg heller ikke lov til ?

Tror det ender med en reinstallation af min ghost back-up !
Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 11:08 #6
Prøvede først at lave en sys.gendannelse, så langt tilbage jeg kunne (ca. 2½mdr)
Men den kom med de samme fejl.?
Tror ikke reg. databasen bliver rigtig gendannet i en sys. gendannelse, eller ?

Køre en sfc /scannow (havde set det i et andet spg.)uden fejl/problemer og afhjalp ikke problemet.

Så nu er den igang med at køre et ghost image ind - bare p*sse træls :-(

Nå men smid et svar, hvis i vil have lidt for jeres gode forslag.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 11:28 #7
Nej behold du dem selv. - vi løste det jo ikke.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 12:03 #8
How glemte en ting - man kan ofte ikke systemgendanne til før antivirus var installeret. Det er AV - programmet der går ind og forhindrer det.
Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 20:26 #9
halvamatoer - Norton har været på maskinen i et par år, men et eller andet var galt med at hente og installere opdateringerne.
Derfor ville jeg afinstallere osv - men det endte med en nyinstallation .-(

Ps. har I nogen bud på et problem der er opstået efterfølgende:
http://www.eksperten.dk/spm/641684
Avatar billede resten Nybegynder
20. august 2005 - 21:50 #10
Næste gang du ikke kan få lov til at indstaler fordi windows siger der er en indstalation i forvejen så fjern programmet i denne streng i regedit så skulle det virke :)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
Avatar billede kile Nybegynder
20. august 2005 - 22:06 #11
reten - det vil jeg huske på, næste gang :-)
Læg venligst et svar, så er der lidt points for deltagelsen og jeg siger tak for hjælpen tillige med.
Avatar billede resten Nybegynder
20. august 2005 - 22:15 #12
c",)