Avatar billede rudestrand Nybegynder
19. august 2005 - 13:33 Der er 6 kommentarer

hoppe fra main-movie ind og ud af movieclip?

Hvordan er det lige at jeg via en knap kan hoppe ind i et movieClip (mc'et hedder: slutning100)?

Jeg har en knap med:

on (release) {
gotoAndPlay(257);
}
Avatar billede rudestrand Nybegynder
19. august 2005 - 13:40 #1
Jeg glemte at sige at der er tale om en simpel timeline movie, hvor mc'et ligger på en række frames i timelinen. Det jeg gerne vil er, at kunne hoppe ind i mc'et  via en knap som ligger uden for mc'et...
Avatar billede rudestrand Nybegynder
19. august 2005 - 13:44 #2
og en sidste ting: jeg skal ikke loade nogle nye movies, bare navigere rundt i mc'et via knapper fra mainmovien...
Avatar billede docks Nybegynder
19. august 2005 - 14:12 #3
on (release) {
slutning100.gotoAndPlay(257);
}

husk at slutning100 skal være instance navnet og ikke blot navnet på den i din library.
Avatar billede rudestrand Nybegynder
19. august 2005 - 14:26 #4
hmmm, det har jeg prøvet, men det virker mærkeligt nok ikke....??!
Avatar billede docks Nybegynder
19. august 2005 - 15:09 #5
prøv at lave en label i frame 257 og peg på det istedet...

Eller
_root.slutning100.gotoAndPlay("myLabel");
Avatar billede rudestrand Nybegynder
19. august 2005 - 20:05 #6
Sådan! smid et svar "Doks", og du får point :)