Avatar billede xhinde Nybegynder
18. august 2005 - 17:47 Der er 4 kommentarer

PC fryser pludselig, mulighed for at det har noget at gøre med CP

Min PC er begyndt på at fryse efter et stykke tid brug, jeg forsøgte mig frem med div metoder jeg fik at vide. Jeg fandt så ud af at min CPU (Athlon XP 2500+) var for varm (64 grader og derover), jeg klokkede den derfor ned til 1900+ og den virkede fint igen.
Nu har jeg fået mig en ny køler som sætter temperaturen godt ned, men når jeg klokker den på 2500+ igen bliver den ved med at fryse. Efter min mening burde det at have noget at gøre med min CPU siden den kun fryser når den er sat på de 2500+ den normalt også skal have. Er der nogle der ved hvad der er galt?

Hilsen Xhinde
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 02:08 #1
Har du kølepasta mellem CPU og den nye køler, ellers prøv det ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 09:12 #2
Sker der noget her ? ?
Avatar billede isojumper Nybegynder
20. august 2005 - 09:25 #3
Jeg har selv haft en 2500+ med lignende problemer. Udskiftning af køler, kølepasta og bundkort hjalp ikke spor, selvom mit maxitower har runde ide-kabler og 6 pabst kabinetkølere. Jeg skiftede til sidst CPU'en ud til en 3200+, og alle varmeproblemer forsvandt.
Du kan vist stadig finde en anden socket A CPU hos enkelte forhandlere, selvom de nu er gået ud af produktion.
2500+ modellen har de ikke været heldige med...
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 12:35 #4
jeg har en amd barton 2,5 ghz. den kører total godt, den har jeg givet en af de gode 1/2 kg ren cobber køler til ca 300 kr.
Det man skal passe på med amd cpuér af den gamle slags ( ikke amd64ér), er at chache rammen er blottet på cpu'en . den må ikke på kølepasta på cache rammen. hvis du f.eks har brugt den type kølecreame , med sølv i , og den kommer ud i cache rammen , så får du gevaldige problemer.

Jeg håber at du har investeret i en rem cobber køler på ca 1/2 kg og en rimelig lydløs blæser. Hvor varm bliver din cpu , når den fryser computeren? ( du kan se det i bios ved reboot)