Avatar billede wincentz Nybegynder
18. august 2005 - 02:00 Der er 6 kommentarer

Køb af ny wireless router

hvad dællen skal man købe ?
jeg har nogle krav som den skal kunne:
1)God rækkewide
2)mulighed for extern antenne
3)og ubegrænset SUA/NAT
(eller ihvert fald mere end 10 muligheder)
PS. har en zyxel nu prestige 316
grunden til jeg spørger herinde er at det er en jungle derude for mig :)) så derfor 200 point til den der giver det bedste bud
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. august 2005 - 09:21 #1
Linksys WRT54G eller andre i den familie (WRT54GS/WRT54GX)
GX'eren har forbedret rækkevidde.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 17:00 #2
Ja räkkevidden er nu efter min mening ca den samme lige meget märke - dog kan der jo investeres i ekstra antenne, men det bliver det jo ikke billigere af! Välg en med en fornuftig opsätning, hvis du ikke er den store haj til netvärk. Det er som en NOKIA mobiltlf, intet slär deres lette menuer. Og der er det samme med ALLNET ;-)  Menuen er til for almindelige bruere, og de kan ikke mindre end alle andre. Selv prisen er ikke värrer end konkurenterne. Med mulighed for tilslutning af anden antenne anbefaler jeg model ALL0276 med indbygget swits, pris ca 600kr
Avatar billede kennot Nybegynder
09. september 2005 - 18:55 #3
Sådan en krabat her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516 :) Skal selv have den om ikke så længe. .
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 00:54 #4
har selv sat flere forskellige trådløse routere op hos kunder, linksys er min foretrukne, men hvis det er rækkevidde som er prioritet ville jeg helt klart vælge en netgear, de kan også sættes op til at køre i euro mode og give lidt ekstra sendekraft. har en ven som har en, og den giver mærkbar mere rækkevidde end en linksys som vi satte op ved siden af. se f.eks den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134347 bemærk den har dog ikke mulighed for ekstern antenne.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
17. september 2005 - 10:25 #5
Netgear - dobbelt pris ;-) for dobbelt sendestyrke...mon dog?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 17:58 #6
dyrere ja, men har den mere sendestyrke ja, dobbelt nej nok ikke, skulle gætte på at du får 20-30% mere sendestyrke, men noget har de ihvertfald gjort, for hvor jeg med en linksys havde 75% styrke havde netgear 100% hvis årsagen til mulighed for kabel til antenne er at den skal udenfor, ville jeg nok vælge en linksys, evt. med retnings bestemt antenner. hvis den skal være indenfor og kunne dække så stort område som muligt er netgears bedst.