Avatar billede esoulman Nybegynder
16. august 2005 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Adventurespil i stil med Monkey Island?

Hej

Jeg søger nogle adventurespil i stil med Escape from Monkey Island. Det var simpelthen det fedeste spil selvom det er ved at være gammelt.

Er der nogen der har idéer til spil i den dur og af den alder - det skal ikke være de nyeste med suveræn grafik og alt det lir.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. august 2005 - 12:39 #1
Ja monkey island styrer! :D

Der bliver jo desværre ikke lavet så mange gode adventure spil mere, men kan da komme i tanke om et par stykker:

Grim Fandango http://www.lucasarts.com/products/grim/
Runaway - A Road Adventure http://www.runaway-game.de/index.php
Broken Sword 3 - The Sleeping Dragon http://www.brokenswordgame.com
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. august 2005 - 12:43 #2
Syberia skulle også være et kig værd. Har dog ikke prøvet det selv. Skulle også være af den lidt mere alvorlige slags, hvor de tre jeg nævnte før har en hel del humor ligesom Monkey Island serien.
Avatar billede weaponx Nybegynder
16. august 2005 - 12:47 #3
Der er også:
Bards Tale (findes også i ny udgave der er ret cool)
Police Quest
Space Quest
Larry
Discworld
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. august 2005 - 12:53 #4
Nu snakker vi jo rigtig gamle spil! Så er der jo også:

Monkey Island 1-3
Day of the Tentacle
Full Throttle
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Sam and Max Hit the Road
Simon the Sorcerer
Avatar billede esoulman Nybegynder
16. august 2005 - 16:45 #5
Ah, det var da behagelige svar I kom med der - tak :)