Avatar billede michdan Nybegynder
14. august 2005 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan opdatere/patche et program ?

Hej

Jeg har nogle generelle spm. til hvordan man bedst muligt kan lave programmer som er nemme at opdatere.

Hvordan kan jeg opdatere mit program som kun er en exe fil ?

Når man skal udvikle større programmer, hvilken måde/strategi bør man anvende få nemmest at kunne opdatere sine programmer. Er det bedst at bruge dll og hvordan med brugerfladen, hvordan kan man ændre den med en patch ?
Avatar billede kristofferb Nybegynder
14. august 2005 - 22:32 #1
Der findes et program til at lave patches.

Det hedder Patch Maker.

Bare google det.

- Kris.
Avatar billede stone Forsker
15. august 2005 - 20:15 #2
Det første du skal gøre at målrette dit program til opdatering. Dvs dele dit program op i f.eks dll filer. Du skal kigge på hvor dit program skal opdateres og lægge den del i en dll fil derved spare udngår du store filer f.eks hvis du bare skulle opdatere en *.exe fil. Den patch som skal erstatte dll filen skal tjekke fildatoen + filversion. - er fildato + filversion xxxxx opdater.....

Mener jeg her på Eksperten har set et lign. spørgsmål hvor martinlind havde et eksempel...men er ikke sikker.
/stone
Avatar billede michdan Nybegynder
17. august 2005 - 15:31 #3
ok tak for svarene, smid et svar og i får points...
Avatar billede stone Forsker
17. august 2005 - 18:23 #4
takker... prøv at hive fat i martinlind...han spøger da også her på eksperten ss