Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 14:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Åbning af EPS-fil

Hej alle.

Jeg har hentet et billede, men det er gemt i eps-filformatet, og jeg ved ikke hvordan jeg skal åbne dette. Er der én, der kan gøre det for mig og maile billedet til mig i et andet format(PNG eller BMP)?

Billedet ligger her: www.d00d.dk/1.eps

min mail: muhko[at]msn.com
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 15:56 #1
Du ka' bruge [GSview 2.1 - PostScript previewer]
Men her er den:
http://www.majsmarken.net/eksperten/639805/1.zip -> 1.bmp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 15:59 #2
Jeg (+ mange andre) plejer ellers ikke at besvare til personer der har en "uvane" med mange efterladte spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=narrr&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
pt 26 stk !!!

http://www.eksperten.dk/regler.phtml -> Punkt 2.12 ->
"Det er god kutyme, at man som spørger reagerer på de henvendelser, der eventuelt måtte komme i det oprettede spørgsmål."

Jeg glemte at checke i dette tilfælde... så glem min [13/08-2005 15:56:57] ...
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 16:23 #3
Jeg kan godt se at det ikke ser så godt ud med de uafsluttede spørgsmål. Jeg synes dog jeg plejer at give points hvis folk giver mig en løsning på mit problem. Det er jo ikke i alle tilfælde at et svar er tilfredsstillende. Jeg skal nok få ordnet de spørgsmål med det samme så folk ikke bliver alt for sure på mig.

Men tak for at du ville åbne min fil. Er den virkelig ikke i bedre kvalitet? Du kan jo lægge et svar hvis du vil have point.
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 16:29 #4
...og var der ikke en gang hvor man fik en påmindelses-email hvis spørgsmålet havde stået i for lang tid?
Avatar billede apo Praktikant
13. august 2005 - 16:31 #5
narrr > Så vidt jeg kan se, har du aldrig lukket et spørgsmål (Givet points), siden du oprettede det første spørgsmål den 19/08 2003.

Ikke fordi jeg egentlig skal blande mig, men der er efterhånden mange der udviser den samme 'utaknemmelighed' som du gør, ved ikke at give points. Det er lidt ærgeligt når man faktisk bruger noget af sin fritid på at hjælpe andre :-/

Apo
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 16:38 #6
Det passer ikke, jeg har da givet masser af points i min tid. Prøv at søge igen.
Avatar billede apo Praktikant
13. august 2005 - 16:40 #7
Hmm... Det har du jo ret i. Jeg fulgte det link, majsmarken lagde og det viser noget helt andet end hvis man går ind på din profil :-/

Det må du undskylde :-)

Apo
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 16:52 #8
ping ... -> [svar]
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 16:53 #9
Avatar billede apo Praktikant
13. august 2005 - 17:02 #10
Det opdagede jeg til sidst ;-)
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 19:48 #11
majsmarken: er der ingen mulighed for at billedet kan skaleres op(uden at det pixelerer)?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2005 - 21:01 #12
Billedet er taget direkte fra den oprindelig *.esp fil - såååå nej....
Avatar billede hcma Novice
13. august 2005 - 23:42 #13
majsmarken >>  kunne du ikke åbne den i Illustrator ?
Den er lavet i vektorer og kan sagtens skaleres uden tab.
narr >>  der ligger en ny zip-fil her: http://www.hcma.dk/gravely.htm
Avatar billede narrr Nybegynder
14. august 2005 - 02:24 #14
catbody: Tak skal du have, men har bogstaverne ikke mistet deres kanter? Nu ligner de nærmest comic sans, sammenlign med originalen her: http://www.tucoo.com/logo/logo_eps043/html/image17.htm (hvis man trykker på billedet kan man hente den eps-fil jeg selv har lagt online).
Avatar billede narrr Nybegynder
14. august 2005 - 02:52 #15
Jeg installerede lige en tryout version af Illustrator, og det virker jo helt perfekt :) Jeg har resizet billedet nu og helt uden ændringer i kvaliteten. Mange tak for hjælpen, catbody, du kan selvfølgelig også få nogle points hvis du vil.
Avatar billede hcma Novice
14. august 2005 - 11:14 #16
narr >>  har også lige prøvet at tage den direkte fra www.tucoo..... og der bliver kanterne skarpe som de skal være. Den *.eps du har lagt ud var af dårlig kvalitet, så derfor de "afskårne" kanter.
Springer over pointene (kan måske tjene nogle senere ;o)  )
Avatar billede hcma Novice
14. august 2005 - 11:15 #17
PS:  jeg har slettet uploadet på  http://www.hcma.dk/gravely.htm