Avatar billede rkk Nybegynder
11. august 2005 - 22:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk via krydskabel

Hej

Jeg har lige købt en bærbar, og vil nu overføre filer fra min gamle pc, men det driller.
Jeg kan ikke få det til at virke... Jeg har set på diverse spørgsmål/ svar her på eksperten som ligner, har prøvet lidt af hvert men ingen ting virker pt.
Pc´erne har begge windows xp, de er forbundet med krydskabel.
Begge har MShome som arbejdsgruppe, hedder noget forskelligt, og jeg har prøvet at tildele dem en forskellig IP adresse men som sagt uden held.
Min stationære vil slet ikke tillade at jeg kommer ind og ser på arbejdsgruppen, på den bærbare kan den kun se sig selv.
Jeg har kørt "opret netværkssted" og "opret hjemme og kontornetværk".

Er der en der vil skære det ud i pap for mig hvis det kan lade sig gøre. Sådan helt forfra...
Jeg tror jeg har fumlet lidt.
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 23:01 #1
du skal først aktivere fildeling
Avatar billede gudmundp Praktikant
11. august 2005 - 23:02 #2
har du delt en harddisk
Avatar billede rkk Nybegynder
11. august 2005 - 23:03 #3
er gjort!
Avatar billede rkk Nybegynder
11. august 2005 - 23:05 #4
jeg har delt min HD på den stationære.
På min bærbare kan jeg lige nu se min stationæres navn under MShome, men der står at den ikke er tilgængelig....
fildeling er aktiveret.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2005 - 23:09 #5
GENERELT - måske noget herfra: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 23:11 #6
åhja, du har sikkert en firewall kørende, den blokerer normalt for det,
jeg kigger lige hvor det er den er gal
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 23:13 #7
fil- og udskriftsdeling kan du vælge som en undtagelse i din firewall, firewall'en finder du i kontrolpanel
Avatar billede gudmundp Praktikant
11. august 2005 - 23:14 #8
jeg synes det virker bedre hvis man installerer ipx protokollen
Avatar billede rkk Nybegynder
11. august 2005 - 23:15 #9
GUD ja du siger noget!!! Jeg deaktiverede lige min firewall nu og VUPS så kunne det hele ses! Tusind tak! det havde jeg ikke lige tænkt på SUPER ;-) så skal der flyttes.
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 23:18 #10
ja den kære firewall, glemmer man sgu altid, og så sidder man og får grå hår i hovedet over noget som bare burde virke................