Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. august 2005 - 15:29 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

Gaobot.HIX

Hej eksperter.

Min komputer genstarter når den førsøger at komme på nettet(56kmodem), jeg kan hører at den ringer op men kommer ikke rigtig igennem også lige pludslig genstarter den, ser kort en blå skærm(går ned)!!!!

Kort før denne hendelse var jeg på nette og opdater Norton, da den var færdig loggede jeg af og kørte Norton sammen med Ad-aware, Spybot, SuperCleaner.
Og forsøgte så at komme på netten hvor det så ikke kunne lade sig gøre!!!!!!

Jeg har scannet med Stinger efterfølgende, og prøvet at gå tilbage til et gammelt gendannelsespunkt, men uden hel!!!!!

Jeg er kommet frem til at den kan være ormen Gaobot.HIX!!!! Hvordan fjerner jeg den?????

Håber at I kan hjælpe mig!!!

MVH BKK
Avatar billede kalp Novice
11. august 2005 - 21:32 #2
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. august 2005 - 22:19 #3
Jeg prøver lige at kigge på det, men det bliver først i morgen jeg vender tilbage!!!!
Avatar billede kalp Novice
11. august 2005 - 22:20 #4
Det helt okay:) Hvis du kan nå at smide en log herind først ville det være fint også så kan jeg kigge på den til i morgen nemlig. Det tager under 3min.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. august 2005 - 22:27 #5
Jeg ligger den ind her hvor jeg skriver?????,
Jeg prøver lige at se og jeg ikke kan nå at lave den nu.....
Hvad er risikoen ved at fører den over på denne komputer jeg skriver fra??????(Jeg lægger filen ned på en USB-nøgle og over på denne)!!!!!!!
Avatar billede kalp Novice
11. august 2005 - 22:30 #6
Der burde ikke være nogen stor risiko for noget.. der er blot en harmløs txt fil, men du kan blot scanne din USB nøgle før at du åbner den på den maskine du anvender nu.. :) der burde ikke være noget.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. august 2005 - 22:40 #7
Selv om min Norton lige var opdateret fandt den ikke ormen????
På denne kompute er der AVG!!!!!!¨Men jeg prøver den er her om et øjeblig!!!
Avatar billede kalp Novice
11. august 2005 - 22:41 #8
Norton er heller ikke det bedste antivirus program man kan have installeret på sin pc.

:)
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. august 2005 - 22:41 #9
Beskyttelsen mod denne orm er det opdatering af XP og virusprogram????
Avatar billede kalp Novice
11. august 2005 - 22:44 #10
Den orm er vist under 2 måneder gammel så et godt virus program og et opdateret xp burde have været nok.. men har man først lidt snavs inde så har man sikkert også noget andet.

Tit kan snavs gemme sig fra dit antivirus program når først det er inde i maskinen.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. august 2005 - 22:49 #11
Så er den klar!!!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:37:17, on 11-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\essspk.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Brian\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hotmail.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EssSpkPhone] essspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: + Offline &Explorer: Download the link - file://C:\Programmer\Offline Explorer Pro\Add_UrlO.htm
O8 - Extra context menu item: + Offline E&xplorer: Download the current page - file://C:\Programmer\Offline Explorer Pro\Add_AllO.htm
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Retrospect Launcher (RetroLauncher) - Dantz Development Corporation - C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
11. august 2005 - 22:55 #12
okay den er ikke til at se i loggen..

jeg vil foreslå, at du slår systemgendannelse fra.. genstart i fejlsikret tilstand og scanner din pc med norton.

Hvis norton er opdateret så skal den finde gaobot!

når du har afprøvet dette så ser vi om det har hjulpet.. hvis ikke vil jeg prøve noget andet og sidste udvej kan være en systemgendannelse.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
12. august 2005 - 13:57 #13
Det prøver jeg lige, men det bliver først i aften, før har jeg ikke tid!!!!!!
Kan der være mit moden der er noget galt med, da det kun er når jeg prøver at gå på nettet.
Avatar billede kalp Novice
12. august 2005 - 14:24 #14
er problemet at du ikke kan komme på nettet med den?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
13. august 2005 - 00:39 #15
Ja, jeg kan hører at den får klartone og ringer op og efter et stykke tid hvor den ikke kommer igennem, går den ned, og genstarter!!!!!!
Avatar billede kalp Novice
13. august 2005 - 01:35 #16
prøv følgende

hent http://cexx.org/lspfix.zip
Kør LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart og se om det har gjort en forskel
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
13. august 2005 - 22:54 #17
Det har jeg prøvet 2 gange nu og ingen forandring!!!!
Når det sker genstarter komputeren også kommer Windows og vil sende en fejlrapport i den står der:
Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl.
Fejlsignatur: BCCode: 7f BCP1: 00000000 BCP2: 00000000 BCP3: 00000000 BCP4: 00000000 OSVer: 5_1_2600 SP: 2_0 Product:768_1

Og Det får jeg intet ud af!!!!!!!!!
Er vi ved at være fremme ved at det er modemet der er i stykker????????
Avatar billede kalp Novice
14. august 2005 - 19:38 #18
Du burde prøve at afinstallere modemet først for så at geninstallere det.. hvad står der om modemet i enhedshåndtering? er der ingen anmærkninger her?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. august 2005 - 21:41 #19
Der står ingen ting i enhedshåndtering, ikke andet end at det virker!!! Har prøvet at afinstallere, uden held!!
Modemet får klartone og ringer op til det rigtige nr. men så kommer der nogle lyde jeg ikke plejer at hører, de kommer på det tidspunkt hvor det normalt skriver at den kontroler brugernavn!!!!!
Jeg prøvede engang efter geninstallering at den skrev at den ikke kunne komme i kontakt med fjernkomputeren, og denne gang genstartede den heller ikke!!!!! Hvis jeg trykker Anuller i god tid sker der ikke andet end den bare ringer op og ikke når at komme i kontakt med fjernkomputeren!!!!!!

MVH BKK

PS tak for din tålmodighed og håber at vi snart får den til at kører!!!!!
Avatar billede esbenbn Nybegynder
16. august 2005 - 15:32 #20
Prøv at skifte kablet til telefonstikket... jeg ved det lyder wired men jeg har haft et ligende problem

Mvh.
Esben
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
16. august 2005 - 20:39 #21
Det kan jeg lige gøre, men det samme kabel bruger jeg nu til min bærbar!!!!!!! Så kablet tror jeg nok virker men skal lige se om jeg har et andet kabel!!
Stort suk.........
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
28. august 2005 - 20:33 #22
Nu har jeg prøvet med et nyt kabel uden held!!
Jeg er kommet frem til at når jeg slår XP Firewall fra kan den godt komme på nette og den genstarter ikke!!!!!!!!!
Der må være nogle indstillinger i Firewall er ikke er som den skal være!!!!
Avatar billede kalp Novice
28. august 2005 - 23:32 #23
Du kan går ind i din firewalls indstillinger.. kig under fanen "undtagelser" fjern nogle flueben der og så burde det virke.. fjern flueben i de programmer du mener kan skabe problemer.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:02 #24
Efter at jeg har slået XP Firewall til igen, kan jeg godt komme på nette men hastigheden er nu nede på 19,2 KB
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:04 #25
Hvordan hæver jeg hastigheden igen????
Avatar billede kalp Novice
30. august 2005 - 08:00 #26
stiger hastigheden når du slår firewall'en fra igen? fjern evt. flueben ud fra Internnet Exporer.. og i første Faneblad skal der ikke være flueben i "Tillad ikke undtagelser"
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
04. september 2005 - 20:47 #27
Det er noget være noget, nu vil den ikke logge på nettet igen!!!!!!
Det ringer nrét op til nette, men det er som om at den aldrig kommer i kontakt med fjernserveren..... Jeg er ved at være træt af det her!!!!! Hvad pokker kan der være galt med det skidt!!!!
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 21:06 #28
hvem er din netudbyder?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
04. september 2005 - 21:10 #29
Sonofon!!
Men jeg er på nette fra min bærbar, med sammen udbyder, samme ledning, samme telefonstik, alt virker normalt indtil der hvor stikket gå i pcén, Jeg tror at det er enten modemmet, virus eller fejl i XP, men det er lige med at finde udaf at finde fejlen!!!!!
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 21:18 #30
Her er to muligheder

højreklik på din netværksforbindelse og vælge egenskaber.. tryk på fanen godkendelse.. sæt flueben i  "Aktiver  IEEE 802.1x-godkendelse for dette netværk"

hvis ikke der allerede er flueben i der.. og fjern flueben i de andre to hvis der er der.

ellers

højreklik på din netværksforbindelse og vælge egenskaber..

find "Internetprotokol TCP/IP" ..marker den.. og sig fjern.
genstart pc'en..

højreklik på din netværksforbindelse og vælge egenskaber..
og tryk på installer.. tryk på protokol og tryk installer.. geninstaller dit TCP/IP.

hjalp noget af dette?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
04. september 2005 - 21:23 #31
Klokken er mange, skal tidelig op i morgen, men prøver det lige i morgen og vender til bage!!
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
05. september 2005 - 21:57 #32
førsøg 1 den med Aktiver IEEE 802.1x men der er på mit netværkskort og ikke modem,

forsøg 2 med TCP/IP, her har jeg kun valgmulighed for at vinkle af( kan ikke fjerne den) og vinkle af og genstarte virker ikke!!!!
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:17 #33
så prøv at trykke på installer.. vælge protokol og installer TCP/IP igen
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
05. september 2005 - 22:31 #34
Jeg prøvede lige og slette min internet forbindelse og fjerne modemet(sowftware) og slukke for PCèn, nu er jeg så kommet på nettet med den men hastighede er nede på 21,6 kbps!!!! og firewall'en i XP er slået til!!!!!
Nu har jeg ikke været på i et par dage med denne PC så der går lige noget tid med at opdatere Norton!!!!
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 22:38 #35
fremgang hehe
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
05. september 2005 - 22:50 #36
Ja men hurtigt tilbage igen var ikke på længe nok til at opdatere,!!!!!!
Når jeg vælger installer har jeg følgemuligheder: driver til Netværksovervågning og NWLink IPX/SPX/NetBIOS, Jeg valgte den sidste men var det den rigtige????
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 00:10 #37
Det er jeg faktisk usikker på hehe, men ser det ud til at fungere?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
06. september 2005 - 20:52 #38
Nej det virkede ikke.
Nu har jeg haft HDén ud af min PC og sat ind i min Extern og scannet med min Bærbar, hvor på der er installeret AVG (som er opdateret) men uden at den fandt noget andet end der er nogle dll- filer der er blevet ændret!!!!!
i morgen tager jeg den med på arbejde og får den scannet med Norton 2005 som er 100% opdateret, håber på at det vil give et resultag!!!!!
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 20:56 #39
scan hellere med denne http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
i fejlsikret tilstand.. fungere bedre en norton
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
06. september 2005 - 20:57 #40
Ok det kigger jeg lige på!!!
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
06. september 2005 - 20:59 #41
10,5MB det bliver først imorgen, hvor jeg er ved en hurtiger forbindelse!!!
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2005 - 21:13 #42
Den er så hentet og har fjernet noget så der er helt kik i skidtet, jeg scannede ikke i fejlsikret tilstand ups!!!!!!
Nu mangler den en Windows-rod\system32\noloskrn.exe
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2005 - 21:14 #43
Jeg kan komme ind i genoprettelskonsollen hvor den skriver
C:\windows> Hvad gør jeg nu?????????????????????????????????????
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 22:28 #44
Den fil den mener den mangler ligner  noget snavs.

Jeg skal lige se en hijackthislog tror jeg.. ikke for at være irriterende men bare hvis den nye fejlmeddelelse måske kan ses der
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. september 2005 - 19:38 #45
Så nu er det god igen, med stadig ikke på nettet!
Har scannet den igen og fant 3 fejl, ved ikke om du kan se noget ud fra dette???

Wed Sep 07 19:03:22 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\WINDOWS\SchedLgU.Txt

Wed Sep 07 19:03:24 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\WINDOWS\wiadebug.log

Wed Sep 07 19:03:24 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\WINDOWS\wiaservc.log

Wed Sep 07 19:03:24 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\WINDOWS\WindowsUpdate.log

Wed Sep 07 19:05:36 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\MICROS~1\Network\DOWNLO~1\qmgr0.dat

Wed Sep 07 19:05:36 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\MICROS~1\Network\DOWNLO~1\qmgr1.dat

Wed Sep 07 19:05:45 2005 => ERROR!!! ScanFile fails for C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\Symantec\COMMON~1\settings.dat
Avatar billede kalp Novice
08. september 2005 - 19:49 #46
prøv lige at oprette en ny profil til windows og se om det vil fungere med den
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
09. september 2005 - 20:33 #47
Ny profil virkede heller ikke.
Her er ny log fil

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:12:06, on 09-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\savedump.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\essspk.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.03.0000.1005\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Brian\Skrivebord\Sikkerhed\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hotmail.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EssSpkPhone] essspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.03.0000.1005\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: + Offline &Explorer: Download the link - file://C:\Programmer\Offline Explorer Pro\Add_UrlO.htm
O8 - Extra context menu item: + Offline E&xplorer: Download the current page - file://C:\Programmer\Offline Explorer Pro\Add_AllO.htm
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Retrospect Launcher (RetroLauncher) - Dantz Development Corporation - C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Håber at du finder den
Avatar billede kalp Novice
09. september 2005 - 21:39 #48
Jeg kan stadig ikke se noget i din log desværre.. jeg er begyndt at tro det kan være dit modem som er defekt:(
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. september 2005 - 09:57 #49
Hvordan kan jeg af eller bekræfte det?????
Avatar billede kalp Novice
11. september 2005 - 11:44 #50
Det selvfølgelig ikke sikkert at det er defekt når nu det virkede kort ligepludselig... angående hastigheden på det tidspunkt så ville den vel ikke blive meget højere på et modem.

Det havde intet med din firewall at gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2005 - 12:32 #51
Kalp >> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17704 og http://www.eksperten.dk/spm/638802

Mit forslag er at lukke denne tråd, det er helt tydeligt ikke Snavs relateret, men DR.Web og Ewido er ikke prøvet, måske en tur med dem inden vi helt afviser det.

Følg vejledningen "Generelle skridt inden du laver en Hijackthislog" i denne artikel, den del der omhandler Ewido og Dr.Web.
http://www.eksperten.dk/artikler/755
Giver det ingen forbedring, så fortsæt i denne tråd og luk her:
http://www.eksperten.dk/spm/638802
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. september 2005 - 13:10 #52
Det er ikke for at gøre nogen sure med er desperat!!!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2005 - 13:13 #53
Der er heller ikke nogen der bliver sure.*S*
Det er bare nemmere for os at holde tingene samlet.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. september 2005 - 17:41 #54
Da PC ikke kan komme på nettet har jeg ikke kunne opdater!!!!
Her er log fra:
Dr. Web:

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 18538
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Scan speed: 2058 Kb/s
Scan time: 00:28:05

Hijack:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:35:11, on 11-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.03.0000.1005\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\essspk.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Brian\Skrivebord\Sikkerhed\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hotmail.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.03.0000.1005\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EssSpkPhone] essspk.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: + Offline &Explorer: Download the link - file://C:\Programmer\Offline Explorer Pro\Add_UrlO.htm
O8 - Extra context menu item: + Offline E&xplorer: Download the current page - file://C:\Programmer\Offline Explorer Pro\Add_AllO.htm
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Retrospect Launcher (RetroLauncher) - Dantz Development Corporation - C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Ewido:
---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            17:31:24, 11-09-2005
+ Report-Checksum:        74CAA7EA

+ Scan result:

    C:\Documents and Settings\Brian\Cookies\brian@image.masterstats[1].txt -> Spyware.Cookie.Masterstats : Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede kalp Novice
11. september 2005 - 18:53 #55
Der er stadig ikke snavs på maskinen
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
11. september 2005 - 19:18 #56
Så er der kun at sige at det må være mit modem eller nogle skadede filer????? eller hvad??????
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2005 - 21:19 #57
Ja, snavs er det i hvert fald ikke.
Avatar billede kalp Novice
11. september 2005 - 22:16 #58
Jeg tror det er modemet.. Det burde næsten have virket når du oprettede en ny profil på din maskine.. Hvis du vil udelukke skadede filer helt kan du prøve at udføre en repair, men det kan vise sig at være spild af tid.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. september 2005 - 20:27 #59
Jeg har prøvet at boot på s
XP skiven og trykke r og der efter skrive chkdsk /r, men hjalp heller ikke!!!
Så nu må jeg ned og købe et nyt modem!!!!!
kan jeg splitte point mellem jer, som tak for en god hjælp eller er det muligt at give 200 til hver????
Avatar billede kalp Novice
14. september 2005 - 20:40 #60
100 point til hver er nok... og du kan jo vente med point til du har set om det overhovedet er modemet som er defekt:)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2005 - 20:43 #61
Jeg springer over, giv Kalp de 100, tag de sidste 100 selv. :-)
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. september 2005 - 20:54 #62
Nu hvor jeg ved der ikke er snavs på PCén, har jeg koblet den på nettet over min bærbar og kan nu opdatere den helt..

Jeg håber snart at få min nye fladskærm og nyt grafikkort, så hvem ved, det kan være at jeg kommer til at at installere XP på ny, hvis der skulle gå et eller andet galt!!!!!
Da jeg startede op for PCén i dag skrev den at den manglede en fil og jeg kunne kører Rep. fra XP skiven, men ved at genstarte kom den igang igen!!! Så jeg ved ikke rigtig om den har taget skade og har rigtig godt af at blive formateret!!!
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. september 2005 - 20:59 #63
Hov forresten,
Er det bedre at kører Norton frem for AVG.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2005 - 21:09 #64
Nej.*G*
Smid Norton så langt væk du kan, helst efter du har knækket CDén.(Pas på stumperne er skarpe)
Avatar billede kalp Novice
14. september 2005 - 21:17 #65
Det er ellers imponerede hvor langt man kan kaste med en norton skive:P
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. september 2005 - 21:21 #66
Vil det sige at jeg skal holde mig til AVG???? eller noget helt 3.?????????????????????
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. september 2005 - 21:42 #67
Hvis jeg tester med X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
så er AVG lige glad, med at jeg gemmer den, men jeg ved at Norton reager med det samme, hvis man vil gemmen den.
Hvis jeg scanner siger AVG også godt nok til!!!!

hvordan hænger det sammen med hvad der virker rigtig godt, og hvad der skal smides væk??????
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 02:32 #68
det du tester med forstår jeg ikke lige.. men hold dig til AVG ja.